Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om tvåan bara funnits hos er i ett par månader kan det mycket väl vara så att kisseriet beror på begynnande osämja mellan katterna. Sådant kan uppstå över tid.
Jag är så ruskigt ledsen och besviken på hur det gick med mina två små brorsor. Det slutade med att den osäkrare katten började kissa överallt när jag var på jobbet för han var bara trygg när jag var hemma. Hans favoritplats var i mitt knä. Jag mådde skit över att ha två katter som mådde så dåligt - båda var ju stressade - och kisskatten fick fara till himlen. Han var 10 år, hade FORL och svajiga njurvärden, hade börjat tappa vikt osv, så därför fick det bli han som fick lämna. Omplacering räknade jag inte med som en möjllighet. Det var vidrigt.
Uppdaterar lite..
Köpte Pussis sand och den visade sig vara en succé. Nu går bägge herrarna på samma låda. Lådan med EverClean står orörd. Det tråkiga är att Pussisanden inte tar bort lukt speciellt bra. Men inga mer nedkissade kläder än så länge.
Gentlemännen har börjat brottas. Den är mest den första katten som hoppar på den nya och brottas. Han är i stort sett den mest kontaktsökande. Han verkar tycka att det är toppen med en nyinflyttad kompis.
Kanske är det helt enkelt en fråga om rätt sand?
Märkligt, jag tycker då att katter är duktiga på att vara rumsrena.
Vi har 7 katter som tidigare alla bodde ute i stallet.
Efter flytten med brist på varm sadelkammare så har de som velat fått komma in i huset.
Och visst, det blev litet olyckor i början innan de lärde sig att säga till när de behövde gå ut, men nu så är det ytters sällan och bara 2 av dem.
Den ena vill till varje pris slippa gå ut och den andra sover så länge i taget att det blir bråttom ut när den vaknar.
Vi har inga lådor inne för vi gillar inte att ha kattsand överallt.
2 av katterna ville inte flytta in så de fick en uppvärmd låda på loftet.
Jag måste påstå att jag verkligen inte känner igen problemet.
Man kan inte stänga in katter utan att de har möjlighet att gå på toaletten. Om man inte har kattlucka måste man ha kattlåda inomhus och även om man har kattlucka så får man ta hänsyn till att katter inte alltid vill gå ut.
Skulle aldrig falla mig in att ha en kattlåda inomhus för den anledningen att katten inte vill gå ut.
Har du en katt som inte vill gå ut och därmed håller sig inomhus är du enligt lag skyldig att se till att katten har tillgång till en låda. Vare sig du vill eller inte.
Då så lyfter jag ut katten.
De är aldrig ensamma inne.