snart min pålle!

Gullan86

Trådstartare
kan inte alla lägga ut en bild på sina små islandshästvänner med en förklaring och vad ni tycker om dem, hur de är i rindning m.m!

detta är min(snart) lilla pålle.
namn:Svadilfari från Boberg
ålder:4år i April
användingsområde: Oinriden unghäst
bäst: att han är så himla söt i sin vinterkappa och med sin korta lugg, världens snällaste med!
dåligt: att han inte bor hos mig än, men ägaren är så snäll så det går bra det me :bump:

om det är något mer ni vill nämna om er häst så gör det.

här är en bild på pållen!
svadde5.jpg
:love:

Sv: snart min pålle!

Namn: Vindur frá Enni
Ålder: 9 år i juli
Användningsområde: Ridhäst men bara grundutbildad eftersom han var vild till 6 års ålder.
Bäst: Han är enormt snäll och go.
Dåligt: Att han kan vara riktigt istadig

Vindur

Namn: Kjarni från höggården
Ålder:12år
Användningsområde: Ridhäst, men tanken är att jag ska köra in honom nu till våren också.
Bäst: Snällare häst får man leta efter. Tar utmärkt hand om min pappa när han ska ge sig ut och provrida i skogen, är bara så snäll då. Skulle aldrig komma på tanken att skada någon med mening. Rolig och jobba med och ett resultat syns ganska snabbt på honom!
Sämst: När någon mer erfaren som ställer krav på honom rider blir han surig och envis som synden.

vilka fina hästar ni har=) tufft det där med vildhästen! var det du som "tämde" honom?

Japp...Det gjorde jag...
Fast som tur var var han mer blyg än tuff...

MercedesBenz skrev:
Japp...Det gjorde jag...
Fast som tur var var han mer blyg än tuff...

ojdå ja det kanske var bäst det. vad kunde man göra med honom när han kom då? red u in han själv? :bump:

Jag kunde knappt sätta på ett grimskaft...
Ännu jobbigare att leda...han ville inte gå alls...
Ja, jag red in honom själv, det gick bra...
Han var ju snäll hela tiden och har inte testat mig förrän efter ett år ungefär...Inga bockningar, inget studs alls...
Det gick enormt smidigt, han följde min andra pålle som en hund...

Namn: Múninn från Hemmesta
Ålder: 10 år
Användningsområde: Tävling (V1 o T2, nästa år FS1) Det har precis börjat lossna eftersom han var oridbar när han var yngre...
Bäst: Att han är så mjuk o lättsamlad, och att han är så gosig!
Sämst. Att han ibland hetsar upp sig så han inte lyssnar på NÅGOT

http://www.gandur.nu/Bilder/IsDag 2004 bilder/DSCF0071.JPG

(Islandshästens Dag 2004, kom fyra e. bl.a Helena Kroghen och före Caspar o Háleggur! KUL! Múninn o jag är dem som är längst till vänster på bilden)

Namn: Hruni frá Snartarstödum
Ålder: 20 år, gammal gubbe :D
Användningsområde: Tävling (T1 och V1)
Bäst: Att han är så känslig och bussig, och hans fina färg (mörk, mörk fux)
Sämst: Han är riktigt tittig! Och så är jag nervös för att det ska gå dåligt på tävlingarna... med tanke på hur bra HAN är så vet jag ju vems fel det skulle vara isf ;)

http://hem.passagen.se/hassleberga/100_0029.JPG

Min ögonsten!

Namn: Anna
Ålder: 12 år i april
Användningsområde: Tävling; F3, PP1
Bäst: Hennes otroliga och starka personlighet, hennes byggnad, hennes färg, hennes huvud, hennes gångarter, hennes sätt att arbeta, hennes otroliga vilja att lära sig nya saker, hennes mjukhet, hennes vilja etc. etc.
Sämst: Inget

Skrittar , passar och en liten stegring!

Hon är mitt allt...

"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga och be för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

Min Pojke
Namn: Draumur frà Garðsauka
Ålder: 12 år
Användingsområde: Kurs och tävling lätta klasser.
Bäst: Bra skritt , trav , duktig på dressyr och oftast lätt jobbad. Och väldigt personlig :p
Dåligt: Ja , vem vet ;)
Trav /Stor trav

Namn: Kufl frá Fremri-Víðivöllum
Ålder: 13 år i vår
Användningsområde: Tävling: V1 och T1 (ska börja tävla T2 i vår)
Bäst: Hans känslighet, hans gångarter (bra skritt, bra tölt, bra trav, bra galopp o antagligen bra pass, han har viljan, han är dock inte riden i pass än), hans vilja + att han är så snäll och vacker etc. Han är otroligt rolig att rida! Min tränare säger att han är den roligaste hästen hon ridit!
Sämst: Han kan vara lite väääl envis ibland ;) Men det är inget större problem... Hmm, svårt det här :angel: Han är väl perfekt helt enkelt :D
arevarv.jpg

Vår första tävling...

Andra bilder:
Trav
Galopp
Tränar T2
Tölt på tävling

Senast ändrad av en moderator:

Namn: Tindra från Lilla Edet
Ålder: 7 år
Användingsområde: Kurser och tävling(hittills LV o LT)
Bäst: Hennes goa underbara psyke o personlighet. Hennes vackra ögon och hennes charm. Hon har något som gör en glad ;)
Dåligt: Finns inget dåligt....

Bilder: :p
Tömkör: http://img.photobucket.com/albums/v203/kardemumma/a7a4017e.jpg
Träning på banan:
http://img.photobucket.com/albums/v203/kardemumma/a50f7c88.jpg
Tindra:
http://img.photobucket.com/albums/v203/kardemumma/29a5fc8d.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Så fin hon är :love:
Charmören Muninn sänder en slängkyss åt henne och bjuder in på havremiddag med tända ljus ;)

ÅÅååå...tack...va snällt !!!! :o :) :p
Dina såg underbara ut de med....
Men jag måste få fråga.....har Hruni möjligtsvis tävlats mkt av någon annan innan ni köpte honom....eller har ni haft honom länge???

O by the way....hehe...Tindra ser mycket fram emot denna middag.... ;) :love:

Nej, jag har precis lånat Hruni av min kompis i skåne som köpte honom av Unn så här på äldre dagar ;)
Han har vunnit NM och kommit trea i VM (fyrgång). Så som sagt så vet jag ju vem jag ska skylla på om det går dåligt på tävlingarna... mig själv :D

Muninn har satt igång och planerat för fullt :) Hruni hälsar att Tindra var söt, men han är för gammal för sånt... *haha*

Namn:
Ofsi frá Hrafntóftum
Ålder:
13 år
Kön:
Valack
Gångarter:
5-gångare.
Användingsområde:
Skogsridning, kurser och i framtiden tävling i lätta klasser.
Bra:
Han är känslig och underbar att hantera, går fram överallt i skogen utan att tveka! Som hans första ägare i Sverige (importören) skrev till mig: Där han inte går, där går det inte att vandra...
Dåligt:
Enorm egen vilja ibland.
Meriter:
Tävlat hoppning två gånger våren -04 varav han kom runt men hade dragit med sig en del fel under ritten. :D
Kommit 2:a i Lätt Fyrgång med mig! :love:

Ridbilder
Uppställd
Skritt
Trav
Galopp

Juvelflickan skrev:
Min ögonsten!

Namn: Anna
Ålder: 12 år i april
Användningsområde: Tävling; F3, PP1
Bäst: Hennes otroliga och starka personlighet, hennes byggnad, hennes färg, hennes huvud, hennes gångarter, hennes sätt att arbeta, hennes otroliga vilja att lära sig nya saker, hennes mjukhet, hennes vilja etc. etc.
Sämst: Inget

Skrittar , passar och en liten stegring!

Hon är mitt allt...

"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga och be för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

WOW vilken vacker stegring!!! pluspoäng pluspoäng=) :love:

Namn:
Glofra från Bratten
Ålder:
6 år
Kön:
Sto
Gångarter:
troligtvis 5-gångare.
Användingsområde:
Under inridning, men blir tävlingshäst vart efter.
Bra:
Finns hur många bra saker att säga om henne. Har ett trevligt lynne och är väldigt samarbetsvillig.
Dåligt:
Svårt att säga, skulle väl va den dåliga vanan att öppna boxdörren :smirk:

Inte så bra bild...
Glofra

Namn:
Ragnhild Från Långliden/VästGården
Ålder: 1 år i Maj
Kön: Sto
Gångarter:
Har visat alla fem.
Användningsområde:
Går i flocken och ser söt ut. :smirk:
Ska kanske betäcka henne innan inridning.
Bra:
Social och Nyfiken. Verkar inte heller va så lättskrämd.
Dåligt:
Öhm...Inte mkt som jag kan komma på. Har inte gjort så mkt saker med henne ännu.

Ragnhild
med andra mamman Polly (minishettis :) )

Min Änglar :D :love:

Tack :o :bow:

namn: Blakkur frá Krossi
ålder: 17 år.
användingsområde: Renoveringsprojekt.
bäst: Väldigt underlig och personlig häst. Känslig och väldigt mån om att vara till lags. Enmanshäst. Han har lärt mig så otroligt mycket!
dåligt: Enmanshäst. Kan bli lite överambitiös.

Blakkur

namn: Þyrí frá Eyvindarstödum (lånehästen)
ålder: 18 år.
användingsområde: Ska föda mitt första föl i juli :)
bäst: Mycket bestämd och pigg dam. Intelligent och tillmötesgående - så länge det stämmer överens med hennes beräkningar. Töltar som en klocka, flott trav och galopp. Bra övertramp.
sämst: Vill mer än hon orkar, tenderar att bli lite för het ibland.

Damen

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 912
Senast: mackan
·
Hundhälsa Jag har sån enorm ångest inför morgondagens veterinärbesök. Min herre är en gamling på 11 år. Han är väldigt pigg och kry för sin ålder...
Svar
9
· Visningar
5 735
Senast: Åsa A
·
L
Trav jag ger upp, frågar er om min pålle... :smirk: alla (?) här har betydligt mer erfarenhet av både hästar och trav än vad jag har, så ni...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 086
Senast: Lindi
·
Islandshäst Visste inte riktigt var jag skulle lägga denna tråd, så det fick bli här, då det är en islandshäst det gäller och det är det häsr...
Svar
12
· Visningar
2 011
Senast: Freyr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Kalla hamburgare
  • Västeråsträffstråden

Hund, Katt, Andra Djur