Snart måste jag säga hej då.....

B

Bee Sweet´s

Det var som jag trodde... Leia har fått starr på andra ögat... Veterinären såg en lätt dimma som tyder på attt starren är påväg i det ögat oxå..

Nu är det bara en fråga om tid... En fråga om när.... Vet tror en månad kanske 1½ innan hon är blind...

Usch va svårt... Hon kommer inte ens hinna bli 3 år....

Sv: Snart måste jag säga hej då.....

Usch vad hemskt! Lider verkligen med dig.

Det är ett tufft beslut att fatta.

Usch, din stackare!
Varje hundägares mardröm...
Är detta vanligt? Att det får starr vid så låg ålder menar jag?

Kan man inte behålla henne ändå?
Det beror väl iof på vad det är man vill använda sin hund till,

men jag känner en hund som är helt blind, och han är hur go och glad som helst ändå.

Problemet är att hon har atopisk allergi oxå... Går på kortison varje dag... Med den dosen hon behöver så kissar hon inne för att hon dricker så mkt... minskar man så kliar hon sönder sig....

Hade hon varit frisk för övrigt så hade jag nog opererat, men hon mår ju inte bra för övrigt....

Vad jag vet så är det vanligare med linsluxation.. Men om dom får starr så kommmer det oftast i låg ålder... Säkerligen ärftlig.... Så jag har talat om det för hennes uppfödare så avlar hon förhoppningsvis inte på den kombinationer nått mer....

Ussh vad hemskt :cry: Lider verkligen med dig!

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
806
Senast: Lillkin
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 198
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 223
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 665
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur