Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

GRATTIS GRATTIS till appaloosa köpet!
och vällkommen in i det underbara Appaloosa träsket :banana:

Tack!!

Jag som trodde jag var arabfrälst och bara ville ha en arab till och så blev jag nedkärad i en appaloosa istället:love:

Nu håller vi på med boxbygge för fulla muggar. Vi tog även hem Phigalle +flickvän i lördags och oj vad kära dom är,inga bitmärken här. Hoppas att Ricky kommer smälta in lika bra.

Nu är till frågan hur ska jag omvandla hans foderstat? Hitills har han gått på fritillgång på hösilage enbart. Jag fodrar med hö, det får man väl se hur mkt han behöver? Och hur mkt kraft han ska ha. Har dock inget analyserat hö från den skörden jag köper ifrån.

Hösilage blir ju större mängd än hö vid fodring men eftersom han är unghäst så ge han till att börja med så mycket som han äter. Det är bättre att han blir rund än för tunn och sedan får du väl fodra med ögat ;)

Men vilken snygging du har hittat!! :love: Ett stort GRATTIS och ett lika stort LYCKA till! Hoppas verkligen att han kommer överens med Phigalle och att ni kommer att trivas med honom! Som sagt, en jätte fin häst! :)

Men vilken snygging du har hittat!! :love: Ett stort GRATTIS och ett lika stort LYCKA till! Hoppas verkligen att han kommer överens med Phigalle och att ni kommer att trivas med honom! Som sagt, en jätte fin häst! :)

Ja han är verkligen en snygging men på ett annat sätt än vad min Phigalle är. Hoppas verkligen att det funkar bra med Phigalle här hemma!På fredag är det vet bes och då tar vi hem Ricky då eller lördag.

Ja han är verkligen en snygging men på ett annat sätt än vad min Phigalle är. Hoppas verkligen att det funkar bra med Phigalle här hemma!På fredag är det vet bes och då tar vi hem Ricky då eller lördag.

Men är de han som fortfarande e kvar på annons?

Men är de han som fortfarande e kvar på annons?

Japp,har sett att dom inte tagit bort annonsen ännu. Men vi har erlagt handpenning och skrivit kontrakt så jag fattar inte varför de inte tagit bort annonsen?:confused:

Det kommer säkert att gå jätte bra! Hoppas att du bildbombar oss sen med fina bilder på honom! :)

självklart! Du vet väl att jag ällllllllska att ta mängder med kort på Phigalle så det ska väl inte bli någon skillnad på Ricky.;)

Ja ha så nu har vi haft en gårdsbesiktning...först väntan i en timme på vetrinär och sedan 1/2 grad hälta på höger fram både på trav raksträcka och på volt.Lite fransig i hovhornet i bärranden och 2 cm spricka.ökad puls höger framben. Bärrandsröta?

Hjälp hur ska jag göra nu?
Det är ju kanske inga större problem? Skulle ta ca två verkningsomgångar + skoning fram och sedan vara bra.

Men är osäker detta betyder minst 8 veckor stilla + reservation i försäkringen.

Hur skulle ni gjort? Vi ska ringa senare i kväll om besked.

Är han inte försäkrad nu alls då eller?

Han är A1 försäkrad hos säljaren. Jag har unnu bara betalat handpenning och vi har inte genomfört hela köpet ännu.Tvekar men han är så underbar, det kändes rätt från början lixom.

Han är A1 försäkrad hos säljaren. Jag har unnu bara betalat handpenning och vi har inte genomfört hela köpet ännu.Tvekar men han är så underbar, det kändes rätt från början lixom.

Nej jag undrade bara om han inte redan är försäkrad. Isåfall blir det ju ingen reservation.

Nej jag undrade bara om han inte redan är försäkrad. Isåfall blir det ju ingen reservation.

Men när vi köper honom och försäkrar honom i "vårat" bolag måste man inte lämna in vetbes papper då? Han är ju ändå halt.

Men när vi köper honom och försäkrar honom i "vårat" bolag måste man inte lämna in vetbes papper då? Han är ju ändå halt.

Ja OM du ska köpa honom är det mest korkade du kan göra i detta läget att byta bolag!!! Ta isåfall över den befintliga försäkringen och skicka inte in några papper!

Ja OM du ska köpa honom är det mest korkade du kan göra i detta läget att byta bolag!!! Ta isåfall över den befintliga försäkringen och skicka inte in några papper!

Ja det kanske vore lite smartare;)

Vad tycker du om en sådan hälta annars om man är köpare?

Ja det kanske vore lite smartare;)

Vad tycker du om en sådan hälta annars om man är köpare?

Svårt för mig att uttala mig om det. Det måste du ju känna själv.

För min del beror det ju helt på vad jag ska ha hästen till och vad det beror på.

Skulle jag köpa en treårig ridhäst hade jag velat ha den besiktigad på klinik och utan anmärkning.

Hola,
En bekant till mig köpte en häst med 1/2 grad hälta. Vet tyckte inte att det var några problem. Bekantingen tyckte inte heller att det var några problem. Då.

På 1 1/2 år har väl hästen varit skadad 1 år. Allt möjligt men bla dubbelsidig hovledsinflammation och kotledsinflammation. Inga billiga månader med klinikbesök.

Jag skulle nog reda litet mera i det. Verkligen VETA var 1/2 grad hältan kommer av. Sen ta ställning.

mvh Eva

nej vad tråkigt :( hoppas att det bara är rötan spm orsakar hältan. Dessa hovar... Tibbe är oxå i stort behov av att fixa sina hovar så jagar hovslagaren som en galning .___."

Ja ha så nu har vi haft en gårdsbesiktning...först väntan i en timme på vetrinär och sedan 1/2 grad hälta på höger fram både på trav raksträcka och på volt.Lite fransig i hovhornet i bärranden och 2 cm spricka.ökad puls höger framben. Bärrandsröta?

Hjälp hur ska jag göra nu?
Det är ju kanske inga större problem? Skulle ta ca två verkningsomgångar + skoning fram och sedan vara bra.

Men är osäker detta betyder minst 8 veckor stilla + reservation i försäkringen.

Hur skulle ni gjort? Vi ska ringa senare i kväll om besked.
Jag skulle backa bums. Om dom inte drar av 10.000 kr på priset. En så ung häst ska inte halta då man köper den. Det finns så mycket hästar till salu.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 603
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 242
Senast: EmmaW
·
Relationer Känner mej helt vilsen och vet inte riktigt vad som är upp eller ner just nu. Väljer att skapa ett anonymt konto för det här problemet...
Svar
4
· Visningar
1 718
Hästhantering Hej! Behöver tips och idéer på hur jag ska få hästarna att stå still och känna ro när dom står uppbundna i stallgången. Har haft...
2
Svar
30
· Visningar
10 749
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv