Snart blir det avlivning

Sv: Snart blir det avlivning

Som någon annan sa så kanske hon hade mått bättre hos en pensionär, eller åtminstonde hos ett äldre par utan barn. Om han är 8 månader nu så har det ju pågått under en väldigt lång tid.

Har KKS svarat på ditt mail? Kolla upp även fler katthem, inte bara i ditt närområde. KKS har ju nästan över hela Sverige, men precis som alla andra kattföreningar så är det i princip alltid fullt på katthemmen och i stödhemmen. Det finns säkert fler föreningar som har stödhem över stora delar av Sverige.

http://www.kattvarnet.nu/lankar.htm#kattf Detta är en länk där en del föreningar finns nämnda. Gå sedan in på länkarna under respektive förenings sida så hittar du säkert fler föreningar. En annan jättebra sida är www.hittekatten.se Där finns också mängder med bra länkar. Mer än på den första adressen jag skrev med här. Någonstans finns det säkert nån som kan hjälpa din katt så ge inte upp! Lycka till!

nej, dem har inte svarat än.
Jag ska kika vidare, har kollat lite innan och närmaste stad med katthem är växjö.

och inte ens det hittar jag nu :confused: Telefon numret till katthemmet i jönköping stämde inte...

Jag har tittat rumt lite på sidorna. Va många fina kissar som behöver nya hem :(

Ja, verkligen. Det finns så otroligt många som behöver nya hem. Och alla har så olika historier bakom sig. Vi har själva adopterat en katt från KKS och tagit in två direkt utifrån gatan. Endast en av våra fyra kom på "normalt" sätt till oss när han var kattunge.

Förstår att det måste vara jobbigt. De är ju ens familjemedlemmar.

Kom på en sak! Fast det kanske ni inte är så pigga på. Vad sägs om att prova med en katt till istället? Eftersom barnet är så litet kan jag tänka mig att inte katten får lika mycket uppmärksamhet som innan. En katt till kanske skulle hjälpa om man nu inte hittar ett nytt hem? Förvisso är det ju ännu jobbigare om det nu inte fungerar för då har man två katter att behöva omplacera. Men en idé är ju (om ni kan tänka er att prova det) att vara stödhem åt en katt genom någon förening. Föreningarna behöver ständigt nya stödhem och då är man ju bara ett tillfälligt hem. Förklara situationen för dem och de skulle säkert förstå. Är man stödhem har man dessutom första tjing på katten om det nu skulle fungera.

Ha det bra!

Det skulle säkert funka bra med ett hem där hon får all uppmärksamhet, tex hos ett pensinärspar. Alla katthem är oftast överfulla, så att få in katten där när den inte lever på gatan är mycket svårt, men de kan ju hjälpa tll med omplacering om ni kan ha kvar henne ett litet tag till. Hoppas det löser sig för er!

Tänkte nästan det, men det är bäst att nämna allt man kan komma på! =)

Även om katthemmen är fulla så kanske hon kan få placeras i ett stödhem genom nån förening. Det kan ju ta tid att få tag på ett stödhem, men allt är ju bättre än avlivning. Det tror jag ni själva tycker med. Svår sits...

det hoppas jag med :( vi får se vad som händer. Jag blir så ledsen när hon gör så här. Hon är ybergosig, nästan för gosig :D och tålmodig både med barnen o hunden.

Senast ändrad:

Usch, sånt här inte roligt.

Själv skall jag iväg och avliva en kompis katt idag. Den blev aldrig rumsren utan kissar och bajsar överallt, i säng, i soffan, på alla kläder. Det är vedervärdigt så nu får det vara bra. Man måste kunna leva drägligt utan att behöva byta möbler eller vara rädd för att gäster skall svimma i hallen av lukten av dagens olyckor.

Det kan ju vara så att den protesterar mot något. Min hankatt har kissat inne ett par gånger då han har varit förbannad på mig, som när jag har kammat honom eller han har varit tvungen att åka bil. Det är jättejobbigt fast det går ju att förutse när det kommer..

nu har jag fått svar från kattkommando syd. Hon ska höra runt om det finns något jourhem. Bara vänta o se.......

Jag hittade ett hem till henne :banana: . Hon har flyttat 20 mil och ska bli stallkatt. Eller, katterna får vara i huset hur mycket dem vill men där finns ett stall, med möss :d

Hon åkte idag och det är lite tomt :( men hon får det bra! :)

Åh vad skönt! Grattis, det låter ju som en trevlig tillvaro för kissen. :)

Hoppas verkligen hon sköter sig!
det är första gången jag är kattlös och känns heltomt :crazy: trots att det bara gått en dag.....

Gud vad roligt att det har löst sig! Låter ju alldeles perfekt för henne med!
Tråkigt när de hamnar så långt bort bara så man inte kan hälsa på...
Blev det genom KKS?

nej, jag ringde på en annons där de sökte en vuxen katt.
Rinde igår för att höra hur det går.
Hon sköter sig jättebra :banana: kissar i lådan och trivs med deras stora vovve. Hon sov i sonens säng.

Vad kul att höra! Man blir alltid så glad när det löser sig så här!
Nu kan ni pusta ut också!

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
1 823
Senast: Lingon
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 305
Senast: WildHorse
·
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt... 2 3
Svar
52
· Visningar
7 977
Senast: Stereo
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 899
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bichon havanais
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025