snart är det dags...

Dito

Trådstartare
...för fölet att komma! Bara 31 dagar till beräknad nedkomst. Och JAG är spänd, GLAD och helt jäkla supernervös. :crazy:
Var bara tvungen att skriva av mig lite...

Ja, min har lite mindre än 3 månader kvar. Beräknat till 20 maj.
Jag börjar bli nervös... ;) Första fölisen för både stoet o mig.

Har 26 dagar kvar och börjar också bli smått nervös :crazy: :)
Fick precis besked om ett föl som inte klarat sig(tror det var dödfött) :( :cry:
/Wera

Mitt sto är beräknat att föla om 37 dagar, sen får man ju se hur det blir. De kan ju gå över med. Men spännande och roligt är det! :love:

Svarar till alla!

Förstår att ni också är nervösa. Det är ju ingen liten grej som är på gång.

Hoppas allt går vägen för allihopa! Kom ihåg att vi har rapportskyldighet hit när fölen kommit! :banana:

Här är det 20 resp 50 resp 80dgr kvar :love: Synd bara att de två första är förstföderskor och den vana avelsmärren kommer sist. Pirret har inte infunnit sig ännu men kommer nog snart hos mig med. Har extra koll på det första stoet nu men har inte börjat vaka ännu. Lycka till! Får se vem som får vaka först ;)

20 dagar... det är inte mycket kvar. Jag hade varit jättepirrig. Tror nog du får börja vaka först. ;)
Lycka till!

Oh shit! Bara typ 17 dar kvar för mitt sto... jag tror jag tuppar av snart! Vet inte vad jag skulle ta mig till om något går fel. Förstföderska är hon dessutom. Puh!

Jag ska ha fem föl i år där de första ska komma runt den 10 April st ska det bli då en försföderska och så mitt gamla sto(23 år) sen kommer nästa runt 6 maj och sen har jag 2 st till i början på juni många vaknätter blir det men mest nervös är jag nog för min gamla märr kanske sista chansen med henne vem vet...

Oj då! Inte mycket. Har du börjat se några tecken på att fölning snart är på gång?

13 dagar till beräknad fölning! :love: Nervöst ja... :crazy: Fröken visar dock inte minsta lilla tecken än - inga lossade bäckenband, inte fyllt juvret, magen har inte "sjunkit" - ingenting. Bara en stor mage. :)

Tack så mycket jo man får ju hoppas att det går bra med alla .... Lycka till själv

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 034
Senast: Puffindog
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 531
Senast: Raderad medlem 149793
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 403
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar