Snart är de här!

aiquen

Trådstartare
Snart åker jag och hämtar mina tre så väldigt efterlängtade råttor! :bump: Har svårt att förstå att det redan gått fem veckor sedan jag först fick kontakt med dem (eller deras nuvarande ägare då ;) ). Men i morgonkväll är de här. Eftersom en av mina föräldrar ska köra mig kunde vi inte åka förrän denne slutat jobba vid fem. Typiskt nog fick jag då tandläkartid, så nu får vi åka efter det istället. Fast då har jag ju något att se fram emot medan jag ligger under borren och det kan ju behövas! :crazy:

Men allting är redan fixat för råttornas hemkomst. Buren är i ordninggjord (jag har hållit på att möblera om i den i en vecka nu, men nu tror jag att jag är nöjd - bara att hoppas att råttorna blir det också :p) och idag la jag även in ströet. Sen blir det väl till att fixa till lite mat till dem när de kommer hem, så de känner sig riktigt välkomna. Blir spännande att se sen om jag kommer kunna låta bli dem åtminstone den första kvällen, så de får göra sig hemmastadda ifred. :o

Jag är så glad! Så håll nu tummarna för mig att allt går bra! :D

Sv: Snart är de här!

Ey kul! Nu blir jag avis, får vänta till slutet på januari på nya grabbar för de är bara pinkies än så länge :D

Äh pyssla på du, det är ju du som ska vara tryggheten för de och inte buren - och glöm för guds skull inte att visa massor av bilder :bump: :)

Haha, pinkies :rofl:
Men vad är det för grabbar? *nyfiken* :)

Och bilder kan jag lova att det kommer bli. Oj oj oj, bara att hoppas att kameran håller! :D

Det vet jag inte riktigt :o Han som säljer fick hem en hona som dagen efter fick 12 bebbar... Det enda han vet är att både mamman och pappan är svarta dumbos och funkar i flock. Så det är en chansning... Dock blir det nog inga svarta pojkar till mig, han har kollat kön preliminärt och det verkar som om det bara blir ljusa pojkar... Vilken färg det blir på de vet vi inte säkert än.
Så tja, jag vet inte :D Men spännande är det :)

En kamera som knäpper kort på råttor håller, jag lovar! ;) :D

Haha ja, då är det spännande! Mina är ju också lite chansning eftersom de är från en tjuvparning. Men föräldrarna är fina och snälla, så det blir nog trevliga råttor i alla fall. Av det jag har hört hittills så är de väldigt gosiga av sig, så. :)

För övrigt är det bara 40 min kvar tills jag åker... till tandläkaren - blä! :mad:
(Undrar om det går fortare om jag vägrar öppna munnen? :angel: :p)

Men sen så.... :love:

Ja, nu är Disa, Ilona och Edla hemma! :bump: Blev lite sent eftersom det var en bit att åka. Men världens sötaste råttor tror jag bestämt att de är (inte för att jag någonsin hållit i en annan råtta, men ändå :D). Fick sitta med dem och gosa en stund innan vi åkte. En började med att kissa på mig, men Edla somnade i knäet med en gång. :love: Riktiga gosråttor!

Nu ligger klöse-kattan och kollar på dem. Hon verkar lugn, men får INTE sova här inne i natt. Skenet bedrar vad gäller henne, om man säger så. ;)

Bilder kommer för övrigt i morgon! Vill inte ta fram kameran och krabba nu. De är fortfarande lite rädda/försiktiga och undrar var de hamnat, så det är väl lika bra att vänta lite. Men sööööta är de! :love:

*kl*

Alltså det här händer inte! Jag hade tagit en massa kort på råttorna och skulle föra över dem till datorn, när jag tappar minneskortet IN I datorn. Satan. :mad:

Jag tryckte in det i ett hål avsett för betydligt större minneskort. :o Men efter att vänt uppochner och skakat lite på burken fick jag ut det, så snart kommer det bilder! :)

Edla
2006_0103Image0003.jpg

Igen
Huvudbild
Ser lite rädd ut, men så söt :love:

Så här lätt är det att fota spralliga tjejer! :D

Ilona
2006_0103Image0010.jpg

Ilonas mage :love:
En till på Ilona

Och så Disa
2006_0103Image0013.jpg

Här tröttnade jag på att försöka få dem att sitta still så jag hann fota. :D Får försöka igen en annan gång.

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 410
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 699
Senast: Lhas
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 995
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25