Snart är det min tur!!!

N

Naggur

Bf idag!

Men bebisen verkar trivas bra där inne=/

Jobbigt att vara så rastlös samtidigt som man inte orkar någonting...

Finns det några "igångsättningsmetoder" som fungerar?:angel:
 
Sv: Snart är det min tur!!!

Oh så spännande!
Jag har insett att bästa sättet för mig att klara mig igenom graviditeten och all väntan är att sitta och vänta på att alla andra skall föda!

Min syster åkte på en guppig väg i tre veckor för att få igång den lille i magen, men han stannade kvar därinne ändå. Sen städade hon extra mycket också, det hjälpte inte heller. Det klassiska att ha sex hjälpte inte heller och var tydligen inte ens roligt.

Inget hjälpte för henne :/ Hon blev igångsatt 16 dagar efter BF, 18 dagar efter BF var den lille skiten ute.. För inte hjälpte krämerna så mycket heller, han ville stanna kvar där..
 
Sv: Snart är det min tur!!!

Hej!

Jag har ett tips som jag vet funkar av egen erfarenhet, men jag kan inte rekomendera det ändå:
EN RIKTIGT ORDENTLIG MAGINFLUENSA!
Kräkte i princip ut dottern innan BF, men fy, jag hade nog hellre väntat.
Funkar gör det, men kan verkligen inte rekomendera (blev naturligtvis inte smittad med vilje...)

Lycka till med förlossningen!
 
Sv: Snart är det min tur!!!

haha jag gjorde samma sak. väntade med spänning på att alla på buke skulle föda=)

Nä städa är ju skitjobbigt! brukar få dela upp städningen på flera dagar=)

Sex gör ju bara ont nu=/

Springer i trappor gör jag hela tiden då vi bor 2 trappor upp. de ända som händer är att amn blir anfårdd, svimfärdig och får massa sammandragningar...

Ucha, jag har ingen lust att gå över så mycket=/
 
Sv: Snart är det min tur!!!

Nä fy. de låter inge trevligt=(
 
Sv: Snart är det min tur!!!

Det gör du nog inte, min syster hade otur, det sa även läkarna.. ;)

Jag hade nog inte orkat bo två trappor upp när jag var gravid.. :| En trappa räcker för mig och mitt blodtryck är över 200 sedan.

Åk ut till stallet och be om att få mocka! Det kanske hjälper???
Lite i alla fall? Om man mockar i lugn och ro och bara tar det som det kommer, en lätt box men stooooora rörelser.. Då man riktigt simulerar bebisen därinne.. Kanske så den blir så åksjuk att den vill komma ut? :D
 
Sv: Snart är det min tur!!!

Åååå, vad roligt att tiden är inne! Men som du sa så hoppas man ju på att inte gå över för mycket. Ett par dagar verkar ganska vanligt att gå över har jag märkt. Hos oss får man förresten bara gå över 2 veckor och 3 dagar annars blir man igångsatt (fast så är det säkert i många fler landsting också).

Jo, jag har också hört talas om lite igångsättningsmetoder från vänner. Att ut och ro som en galning på sjön med båten hjälpte inte men en annan var ute och plockade blåbär i skogen och hoppade över ett dike. Vipps så gick vattnet! Just blåbär är kanske lite svårt att få tag på nu men diken finns det ju alltid...:D
 
Sv: Snart är det min tur!!!

*Ser framför mig hur Naggur hoppar över vartenda ett dike i Västerhaninge och skriker "GÅ DÅ VATTEN"*
 
Sv: Snart är det min tur!!!

:rofl: :rofl:
Ha ha, ja det skulle vara en rolig syn det ;)
Synd man bor så långt bort...
 
Sv: Snart är det min tur!!!

Haha ja. men de är ju så jobbigt att röra på sig=)

Tror du de funkar om man sitter på en häst som hoppar över diken?:idea:

Naggur är inte den bästa hopphästen så de brukar bli väldigt stötigt=)
 
Sv: Snart är det min tur!!!

Låter ju åxå jobbigt ju=/

Finns de inga metoder där man bara sitter stilla:D

Men om ett par dar när jag e desperat så åker jag väl runt till varenda stall i haninge å frågar om man får mocka=)
 
Sv: Snart är det min tur!!!

Tja, hoppar han riktigt stötigt så kanske...:D

Neee, det är nog bättre att hålla sig på backen. Man har ju inte riktigt samma följsamhet i det här tillståndet. Det måste vara riktigt obehagligt att rida så här i slutet av graviditeten :crazy:
 
Sv: Snart är det min tur!!!

jo de är nog det=)

Har inte ridit sen i höstas nån gång... jo fyra varv i ridhuset i januari för att visa hästen för nuvarande fodervärden.

Sen så e de nog lite taskigt mot naggur att behöva hoppa med en sån tung sak som mig på ryggen=)
 
Sv: Snart är det min tur!!!

som du vet gick jag ju över en hel massa...2 veckor närmare bestämt.

Jag tror inte på dessa igångsättningsknepen.. men jag kan ju berätta att samma dag som vattnet gick så var jag och sambon ute i trädgården och klippte gräs/krattade/klippte häckar o lite allmän trädgårdsskötsel.. Och någon timme efter att vi var klara så gick vattnet..men det var nog bara dags för skrutten att komma ut då.

lycka till..
 
Sv: Snart är det min tur!!!

hehe, nä jag tror inte heller på dessa knep. men de skadar ju inte att prova om dom inte är allt för jobbiga=)

Har ingen trädgård tyvärr... Kanske funkar att vattna blommorna?:rofl:
 
Sv: Snart är det min tur!!!

det sägs ju att skaldjur kan "sätta igång" och min första förlossning startade faktiskt - eller vattnet gick i alla fall - natten efter vi ätit kräftor...
 
Sv: Snart är det min tur!!!

äh. i lördags åt jag massa räkor. å inte hände de nått=)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
1 969
Senast: Lingon
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
528
Senast: seahawk
·
  • Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 144
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 930
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp