Sv: Snälla uppfödare ge mig råd!
TS verkar vara väl medveten om hur det ligger till, redan innan du upprepade det gång på gång?
Frågan var om TS kan göra något åt detta! På den frågan låter ditt svar som att "inte en chans". Jag är inte enig med dig! Djurskyddslagen går före avtalet mellan uppfödare och fodervärd. Dessutom, om jag inte missminner mig så har fodervärden alltid möjlighet att köpa ut hunden!
Jag har inte tagit uppfödaren i försvar!
Tyvärr är det många som tror att de som fv har någon form av bestämmanderätt över om/när deras hund ska avlas på och det jag försöker få fram är att det har fv faktiskt inte överhuvudtaget.
Jag har hittills skrivit två gånger i tråden att jag personligen skulle inte avla på tiken (nu har jag skrivit det tre gånger).
Det faktum att ts och uppfödaren faktiskt har en småtrasslig historia bakom sig gör att det känns ganska logiskt att anta att uppfödaren inte bara kommer att köpa ts resonemang och avstå från att avla på tiken. Speciellt med tanke på att uppfödaren uppenbarligen var beredd att para tiken när hon var dålig för ett halvår sedan..
Ts bör alltså vara på det klara med att OM uppfödaren vill para tiken så kan ts inte neka henne/honom det.
TS verkar vara väl medveten om hur det ligger till, redan innan du upprepade det gång på gång?
Frågan var om TS kan göra något åt detta! På den frågan låter ditt svar som att "inte en chans". Jag är inte enig med dig! Djurskyddslagen går före avtalet mellan uppfödare och fodervärd. Dessutom, om jag inte missminner mig så har fodervärden alltid möjlighet att köpa ut hunden!