Snälla Tap In avkommor

Sv: Snälla Tap In avkommor

Min är 149cm med skor...

De andra jag stött på är ganska normala mot mindre.

Min är 153 cm och jag tycker det har varit svårt att hitta en liten travare. Men sedan beror det nog givetvis på hur storamammorna är också.

Någon som vet hur hög Tap In själv är?

*knapprån*

Är era Tap In avkommor små? Funderar på om det är från honom eller mamman min fått sin litenhet.

De jag har stött på har varit mellan 152 & 163 i mkh, och ganska kompakta.

En :devil: bet mig i planeten när jag passade honom som 2 åring, skulle borsta frambenen. Hästen heter Paperboy ( född som Ulmus Fri ) , och blev ngt trevligare som valack men knepig att köra. En finne fick överta honom i pass & han körde med metoden " bara å köra, gasen i botten" :rofl: det var för finnen han tjänade alla pengar. Det var alltid "Ur spååååååår!!!" om man säger så...

*Kuriosa*
Jag har glömt slaggjorden på min 2 gånger, den första gången var hon 2 år och då slog hon mig ur vagnen, den andra gången var idag och det gick faktiskt bra, kan man gissa att damen ( nu bara 8 år) faktiskt börjar mogna? :eek:

skötte en underbar häst efter honom. dock ej kvar i stallet nu:( blev jättefin i ridningen också samtidigt som han gick på banan..var nog runt 158cm

vet ej hur man lägger upp bild men här kan man nog se om man vill:) vet ej om det går e as kass..
http://lillejossi.bilddagboken.se/p/main.html

Tapper Launcher heter han :)

*Kuriosa*
Jag har glömt slaggjorden på min 2 gånger, den första gången var hon 2 år och då slog hon mig ur vagnen, den andra gången var idag och det gick faktiskt bra, kan man gissa att damen ( nu bara 8 år) faktiskt börjar mogna? :eek:

det tar sig!

Den röde sov med slaggjorden.. ;)

Hehe. men så är hon ju yngre och dessutom RÖD... finns det hopp för den tro?? :eek:;)

Mjo då, försöker på livstidsfodervärden att testa:D.. det är juh ett framsteg om hon inte lägger sig när hon tömkör :p nee men vafan, klart hon går att köra ( tipsar om käk & slaggjord) , hon har varit hos en Svanstedt lärling fram till April ( men kördes nog senast vid jul av päls & kondition att döma när hon kom hem...)

Mjo då, försöker på livstidsfodervärden att testa:D.. det är juh ett framsteg om hon inte lägger sig när hon tömkör :p nee men vafan, klart hon går att köra ( tipsar om käk & slaggjord) , hon har varit hos en Svanstedt lärling fram till April ( men kördes nog senast vid jul av päls & kondition att döma när hon kom hem...)

Helt ärligt och utan krusiduller, så ska fodervärden inte alls testa! :eek:

Helt ärligt och utan krusiduller, så ska fodervärden inte alls testa! :eek:

hehe , va kinkigt det är där nere hos er ;)

Jag var aldrig sugen på det efter hon kom hem, och suget försvann mer när hon va en segpropp under sadel. Som ridis verkar juh poletten börja trilla ner ebligt rapporter så bara dumt att förstöra det.

hehe , va kinkigt det är där nere hos er ;)

Jag var aldrig sugen på det efter hon kom hem, och suget försvann mer när hon va en segpropp under sadel. Som ridis verkar juh poletten börja trilla ner ebligt rapporter så bara dumt att förstöra det.

Mmm, man bör hålla sig till det man iallafall har liiite koll på ;)

kl

Min röda åring efter Tap In är inkörd utan slaggjord och hon är "såååå snäll och rar" enligt de som har henne nu. Än så länge iaf. :p

Får väl se hur hon är när hon kommer hem igen, och ska bråka med mig igen. :devil:

I övrigt är hon gullig att ha att göra med, dock väldigt envis och grinig i boxen för det mesta. Men hon är ju min ögonsten i vilket fall, hon är faktiskt förbannat söt! :D

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 260
Senast: lirco11
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 662
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 000
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka