Jag ha en 2 årig hingst E. Tap In och U. Wacker Drive D. Mamman är en väldigt elak häst, inte alls trevlig!
Falsk och lömsk. När hon har fölat så är det inte aktuellt att försöka ta sig in i boxen. Tur att det har gått bra alla gånger.Hon är efter Pale Amber så det kommer väl därifrån antar jag.
Den här lilla "gossen" är super snäll, finns inget ont i honom alls. Inte ett dugg hingstig. Dock är han "dampig" i hagen och springer och leker med ALLT. Pinnar, bollar, eltråden...gärna grimskaft om han får tag i det. Skuttar och tjoar så att han ramlar ihagen...och när han väl ramlat så måste han "filma" lite, så att det ser ut som att han skulle rulla sig...faktiskt.
Det går inte ha täcken på honom när han står i boxen för då strimlar han täckena....enda grejen är väl när han ska skos, då vill han gärna "hoppa runt och dra bort benen" men han har aldrig vunnit, envis hovslagare som tur är. Popcorn har fruktansvärt lätt för sig när han springer, uppför sig alltid exemplariskt
Hade jag vetat mer om Tap In så hade vi nog aldrig betäckt med honom eftersom mamman var såpass skarp, men jag ville så gärna ha en grå häst. Verkar som att elakheterna slog ut varandra när det gäller föräldrarna. Storasyster däremot är ett riktigt yrväder och kunde få för sig att hon skulle hoppa över staketet till publikplats när vi ägde henne. Och att volta var inte aktuellt ......fast hon är ju efter Tony Oaks.