Snälla Tap In avkommor

fallon

Trådstartare
Det pratas ofta om att rbr hingst lämnar skarpa avkommor ibland. Kan inte ni med SNÄLLA avkommor lägga ut bild o kanske berätta lite om era snälla avkommor? Jag har själv ett ursnällt sto och jag träffade så sent som i går en fantastiskt trevlig valack. Varför denna tråd då? Jag tänker använda Tap In nästa år och det vore kul med lite positiva vibbs:-)

Sv: Snälla Tap In avkommor

Det krävs två för att få en avkomma... man behöver inte avla på hingst som kan få skarpa avkommor på ett sto som är skarpt själv. Har träffat och ridigt en märr e.Tap In, hon ser bara allmänt grinig ut men är jättesnäll och vill inget ont. Trevlig att rida.

HelgaLep.JPG

Jag har träffat en, (OBS! äger inte!) dock är han färdig med travandet nu.

En väldigt snäll och sympatisk häst.

I min smak är han lite långbent, men snäll som ett lamm.
Hade tyvärr ingen bra bild, den jag har på honom så står han med vatten upp till halsen, så det ger nog inte så mkt.

"Lillfina" här på Buke har mitt fd Tap In sto, from som ett lamm men lite "hoho ingen hemma" ibland. Fux med bläs & vita strumpor. Var inget travämne utan är nu ridis.

*fniss*, började nästan bli orolig att det inte fanns några "snälla" avkommor med hänsyn till de få inläggen:-) Fast jadå, jag vet att denna hingst är väldigt mkt diskuterad i andra trådar. Men inte med denna infallsvinkel..

Vi har haft en (av 3) som varit kanon snäll, lite åt det menlösa hållet Muffoso, han syster Moisi var tuff som attan. Min egen Humlan finns det en och annan tråd om :angel:

Verkar som det är lite antingen eller.

alltså, jag tycker att de i regel är snälla!

men sen är de ofta humör i dem, men det betyder ju inte att de inte är snälla.
explosivitet är en annan vanlig egenskap. i vår dam var det lika med att hon var skarp i loppen, pullade ofta och öppnade som satan för att sedan vilja fortsätta i det tempot..
stona har en tendens att vara riktiga surkärringar. vår var det också som ung, men nuförtiden (9 år) är hon ganska cool och egen.

Vår är jättesnäll. Det är bara det att han vill bestämma själv...:devil:
Har han ingen avvikande åsikt är han alldeles fantastiskt lättkörd tex. Smackar man så ökar han, ptroar man så tvärnitar han, på hängande tömmar, även när man kör snabbjobb.
När han inte vill, tex om han inte anser att det är dags att öka tempot i loppet, på samma gång som kusken anser det, så blir han förbannad.
Numera kör husse nästan enbart själv i lopp, eftersom det fungerar bäst då. Dock funkar det med lånekuskar så länge de är av den sorten att de lyssnar på tränaren.

Har ett sto här hemma som är en Tap Inare. En mycket trevlig och faktiskt samarbetsvillig dam i det mesta. Men vill hon inte så krävs det en hel del övertalning för att hon ska ge med sig. Från marken är hon en gudinna. Gosig, social och cool till tusen. Blir inte rädd för något och vill vara med jämt.

Men hon har humör och visar det om man inte vill samma sak som henne.

23879301.jpg

Fint sto, sista inlägget. De jag sett både live och på bild är väldigt fina extriört tycker jag.

Jag ha en 2 årig hingst E. Tap In och U. Wacker Drive D. Mamman är en väldigt elak häst, inte alls trevlig! :devil: Falsk och lömsk. När hon har fölat så är det inte aktuellt att försöka ta sig in i boxen. Tur att det har gått bra alla gånger.Hon är efter Pale Amber så det kommer väl därifrån antar jag.
Den här lilla "gossen" är super snäll, finns inget ont i honom alls. Inte ett dugg hingstig. Dock är han "dampig" i hagen och springer och leker med ALLT. Pinnar, bollar, eltråden...gärna grimskaft om han får tag i det. Skuttar och tjoar så att han ramlar ihagen...och när han väl ramlat så måste han "filma" lite, så att det ser ut som att han skulle rulla sig...faktiskt.
Det går inte ha täcken på honom när han står i boxen för då strimlar han täckena....enda grejen är väl när han ska skos, då vill han gärna "hoppa runt och dra bort benen" men han har aldrig vunnit, envis hovslagare som tur är. Popcorn har fruktansvärt lätt för sig när han springer, uppför sig alltid exemplariskt :love:
Hade jag vetat mer om Tap In så hade vi nog aldrig betäckt med honom eftersom mamman var såpass skarp, men jag ville så gärna ha en grå häst. Verkar som att elakheterna slog ut varandra när det gäller föräldrarna. Storasyster däremot är ett riktigt yrväder och kunde få för sig att hon skulle hoppa över staketet till publikplats när vi ägde henne. Och att volta var inte aktuellt ......fast hon är ju efter Tony Oaks.

22782324.jpg

Var hon?
De gårger jag träffade henne var hon en trevlig och snäll häst? Blev hon sån som mamma då?

Jag har rid tränat Kiss Me Thiger som är e. Tap In u. Balett Dance. Ska också ta honom på forder i vår för att jag blev så kär i honom. En otroligt trevlig häst som verkligen inte vill göra något illa. Har aldrig varit med om att han har gjort nägot dumt. Han när nästan lite dum snäll. En häst som travar rakt in i folks hjärtan.

Nej
Hon har varit sån hela tiden, hade väl vissa snälla perioder. Kommer ihåg henne när hon var 2 år bl a när jag skulle gå förbi henne på gången, när jag hade passerat henne så svischar något förbi mitt huvud....mmm det var hennes bakben. Har hört mycket från de som skött henne under hennes tävlingsperiod, oxå har ju vi leasat henne i 4 år. Hon blev snällare när fölen var ett par månader gamla......man hade i alla fall respekt för henne.

Min Tap In-tvååring är snäll och ser bra ut också. Enda minuset är väl att han är lite liten till växten och lite lat, även om han börjar "bjuda till" lite bättre på slutet.

bild på länken: http://web.telia.com/~u60203725/parkin.htm

Mamman var oerhört snäll och väluppfostrad. Jag vet inte om det spelar in men båda hennes avkommor är snälla men bestämda, den ett år yngre märren är efter Jolly Rocket och hon är det möjligen lite mer humör i:angel:

Sista inlägget: Han ser ju jättefin ut! Vilka fina bilder sen:-) som du säger, möjligen lite liten, men fin i extriören o trevligt uttryck. Precis som de jag sett hittills.

Vi kan väl säga så här om Wacker, som tävlingshäst var hon fin att köra och så, lite tuff att hålla på med, mer som en hingst kan man väl säga.
Jag gillade henne, men hon var speciell att hålls med hela sin karriär !
Bara för det ska jag bidra m en bild till på Popcorn, han är verkligen både vacker och trevlig, tror inte Heffa misstycker ! :D
24017214.jpg

*knapprån*

Är era Tap In avkommor små? Funderar på om det är från honom eller mamman min fått sin litenhet.

Jag ha en 2 årig hingst E. Tap In och U. Wacker Drive D. Mamman är en väldigt elak häst, inte alls trevlig! :devil: Falsk och lömsk. När hon har fölat så är det inte aktuellt att försöka ta sig in i boxen. Tur att det har gått bra alla gånger.Hon är efter Pale Amber så det kommer väl därifrån antar jag.
Den här lilla "gossen" är super snäll, finns inget ont i honom alls. Inte ett dugg hingstig. Dock är han "dampig" i hagen och springer och leker med ALLT. Pinnar, bollar, eltråden...gärna grimskaft om han får tag i det. Skuttar och tjoar så att han ramlar ihagen...och när han väl ramlat så måste han "filma" lite, så att det ser ut som att han skulle rulla sig...faktiskt.
Det går inte ha täcken på honom när han står i boxen för då strimlar han täckena....enda grejen är väl när han ska skos, då vill han gärna "hoppa runt och dra bort benen" men han har aldrig vunnit, envis hovslagare som tur är. Popcorn har fruktansvärt lätt för sig när han springer, uppför sig alltid exemplariskt :love:
Hade jag vetat mer om Tap In så hade vi nog aldrig betäckt med honom eftersom mamman var såpass skarp, men jag ville så gärna ha en grå häst. Verkar som att elakheterna slog ut varandra när det gäller föräldrarna. Storasyster däremot är ett riktigt yrväder och kunde få för sig att hon skulle hoppa över staketet till publikplats när vi ägde henne. Och att volta var inte aktuellt ......fast hon är ju efter Tony Oaks.

22782324.jpg

det kanske visar sig i lopp sedan? :devil::D

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 260
Senast: lirco11
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 662
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 000
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka