snälla kom med bra idéer!

D

Dezz

Om man har 2 hästar en stor och en liten. Som båda har gått på lösdrift hela livet (dock inte tillsammans).
Den stora hästen är klippt och tränas ganska hårt.
Medans den lilla rids ett par dagar i veckan men då inte så hårt och han är inte klippt.
Nu till problemet. I stallet där de står har vi hösilage. Inga problem för den stora men den lilla blir extremt dålig i magen av detta men klarar hö bra.. Dock är höet av ganska dålig kvalitet och inte så lätt att få tag på.

Den stora berhöver givetvis mer energi än den lilla men hur gör man nu??

Min hjärna står still, vill helst inte dela dem, och det finns inga andra hästar som går på lösdrift.

Alla smarta tips och råd mottages :)

Sv: snälla kom med bra idéer!

Jag skulle nog skaffa hö med analys och ge fri tillgång på det och sen fodra upp med krafftfoder/lucern om den större behöver mer :)

Kanske bara bra om det inte är 'dunderhö' så kan nog även ponnyn få fri tillgång på det. Även om det såklart ska vara hygieniskt och fräscht hö.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 622
Senast: Farao
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 232
Senast: Blyger
·
Träning Jag har en stor valack född 2018 där vi har stora problem med att få till galoppen. Han är stor, närmre 180 och ganska tung. Mentalt en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 772
Senast: banani
·
Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
5 234

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka