Snälla hjälp mig!

M

Mrs_Malfoy

När jag är inne på vissa sidor tex när jag ska titta på propositioner på nätet så kommer filen upp i exel och inte i word. Vet någon hur man ändrar detta? Man får alltså inte upp något alternativ utan det går direkt in i exel. Skitjobbigt detta!
Snälla... hjälp! :bow:

Jepp!
Det kommer upp en ruta där det står:
Öppna filen på dess aktuella plats
Spara filen på disk.

När jag väljer öpnna filen kommer det upp i exel!

Det är ju för att filen är ett excel-dokument och inte ett word-dokument. Excel-filer öppnas i Excel och word-filer i Words, så enkelt är det!

Propositioner i excel?

Har de börjat med det i år för jag har aldrig sett det tidigare. Verkar smått omständigt... :crazy:

Det finns ju faktiskt mallar för propositioner som påminner om tabeller (ung. som anm.blanketter), de kanske kan sparas som excel-dokument, vad vet jag?

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
678
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 119
Senast: KesoNeso
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 572
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 283
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar