Adelente
Trådstartare
Nu är det såhär att för lite mer än ett år sedan köpte vi ett sto på 18 år. Hon var lite sur vid pälssättningen förra året vilket förra ägaren sa till oss innan vi köpte henne. Men nu i Augusti detta året började hon sura lite mer än vanligt, detta var dock inget vi tänkte direkt på.
Problemet är att idag när jag skulle in i stallet och ge vatten och borsta hästarna så gick hon till attack mot vårt andra sto ( vi har bara två hästar ). Jag såg inte det direkt utan min mamma sa det och visslade lågt mot henne ( hon slutar då. ) Sen när jag skulle själv gå förbi henne la hon öronen bak och sparkade mot mig riktigt lyfte hela bak partiet för att sparka, ( man tackar för att boxväggen finns. ) jag kunde riktigt se ilskan i hennes ögon och jag såg att det var riktat mot mig. Nu är jag rädd för hästen och vill helst inte ens gå in i stallet.
Vad kan ha orsakat detta beteendet? Kan det vara att hon inte trivs?
Vi har inte gjort några förendringar i mat, boxplats osv.
Snälla Hjälp mig!
Rädd och desperat Adelente
Problemet är att idag när jag skulle in i stallet och ge vatten och borsta hästarna så gick hon till attack mot vårt andra sto ( vi har bara två hästar ). Jag såg inte det direkt utan min mamma sa det och visslade lågt mot henne ( hon slutar då. ) Sen när jag skulle själv gå förbi henne la hon öronen bak och sparkade mot mig riktigt lyfte hela bak partiet för att sparka, ( man tackar för att boxväggen finns. ) jag kunde riktigt se ilskan i hennes ögon och jag såg att det var riktat mot mig. Nu är jag rädd för hästen och vill helst inte ens gå in i stallet.
Vad kan ha orsakat detta beteendet? Kan det vara att hon inte trivs?
Vi har inte gjort några förendringar i mat, boxplats osv.
Snälla Hjälp mig!
Rädd och desperat Adelente