Snälla hjälp mig! A0/A0/A

P

passage

Hej!

Jag är vanligtvis en ponnyryttare som tävlar i dressyr, men nu tänkte jag komma ut och tävla lite hoppning också. :)

Jag har anmält mig till min första lokala hopptävling och till klasserna 90 och 1 meter (jag tävlar d-ponny).
Men det står att bedömningen är A0/A0/A, och jag har bara tävlat A0/A0 förut på klubbtävling, vad är skillnaden?? :confused:

Jag har inte TRIII så jag kan inte kolla själv och det kan ju vara bra att veta så jag inte gör fel på tävlingen.. ;)

Lycka till med era hästar! <3

:rofl:

Sv: Snälla hjälp mig! A0/A0/A

Det sista /A gäller avdelning B.
I avdelning A är det hoppning i två faser med bedömning A:0 i fas 1 och A:0 i fas 2 (något som för övrigt inte längre får finnas i 0.90 och lägre klasser, ny regel för i år).

TR finns numera på förbundets hemsida så nu kan alla som har tillgång till internet kolla själva.

Sv: Snälla hjälp mig! A0/A0/A

FAst TS har ju en D-ponny och då blir ju 0,90 och 1.00 samma som LC och LB
och då får bed AO/AO användas

Liknande trådar

Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 179
Senast: liiinnea
·
Ridning Hej! Nu är set så att jag sitter i ett sjukt, sjukt svårt beslut. Om jag ska köpa hästen eller lämna tillbaka den när låneperioden är...
Svar
18
· Visningar
5 510
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025