Snälla ge mig tips på hundnamn!

M

malgerud

Äntligen har jag hittat en valp som faller mig i smaken och han kommer till mig om tre veckor.

Han har inget roligt namn så jag vill döpa om honom. Kan någon ge mig lite bra tips så vore jag tacksam. Jag vill ha ett namn som passar på en tuff hund. Ville döpa honom efter en gladiator men fann inget bra namn som passade.

Vore tacksam för lite hjälp här!

De första namn som jag kom på var Hero och Herkules.
Vad är det för ras på hunden? :)

Zack.. =) d heter våran hund och han e av den tuffare typen =)

Jag tänkte också på Hero. Hunden är en Tervuerens som kommer att tränas i skydds och bevakning bland annat. Han har otroliga linjer bakom sig och han ser ut att bli en mycket bra hund både exteriört och mentalt!

Tack för tipsen. Fler mottages gärna :D

Se där...det blir ännu fler tervägare bland bukefolket! ;)

Min heter Dunder... :rofl:
Jag har INTE döpt honom själv... :D

här kommer lite förslag:

Terminator
Ondskan :rofl:
Hulken
Batman
Tuff
Gladiator varför inte? :)
Cop
Skräck
Attack
Monster :rofl:

äh fantasin tryter :p

alla syskonen till min hund vad döpta efter gladiatorerna (som fanns på den tiden, för 4 år sedan). Min vovve hette Zeke från början men han var alldeles för rund o go för det namnet så jag bytte till Loke som också är ett gladiatornamn.

Gå in på Västerviks BK´s sida så finns det massor av hundnamn. Minns inte om det var 2.000 namn eller fler. Många var det i alla fall.

Lycka till!

Om ja köpte en hund nu skulle den heta akilles, eller kanske priamos!

Men det är ju ja det :o :bump:

hade en tervuerens som granne och den hette Zeke. mycket lätt att ropa och ltie småfräckt!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 998
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 945
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
907
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 866
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar