Snälla SWB-hingstar

Ja, det var liksom det som var min poäng, jag har gjort samma erfarenhet, att fölen blir väldigt olika trots samma mamma.

Ah, då är jag med (är mer vaken idag) :D

Här jämför jag dock med tre ston, visserligen i rakt nedstigande led, men alltså inte samma sto. Men vi verkar ha samma erfarenheter av hur fölen präglas/inte präglas.
 
Jag har ett Vermouth-sto som verkligen har super-temperament. Lite bitig men har man uppfostrat ett antal föl så är man nog van vid att "styra och ställa" :D Men en fantastisk arbetsmoral.

Så kul, har träffat många Vermouth avkommor. 99% av dem har varit såå snälla. Både att rida och hantera. Är din avelsto på heltid elelr du rider den ännu?
 
Så kul, har träffat många Vermouth avkommor. 99% av dem har varit såå snälla. Både att rida och hantera. Är din avelsto på heltid elelr du rider den ännu?

Hon har avslutat sin tid i avelboxen och är nu tanthäst till mig! Så vi är två tanter som för det mesta kommer väldigt bra överens.;)
 

Liknande trådar

Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 775
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 288
Senast: Jate Volim
·
Avel Nu har jag visserligen inget sto, och lär inte låta betäcka något på en sisådär 15 år (minst!) heller. Men, men. Jag är ju som kanske...
Svar
14
· Visningar
2 336
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Jag är sugen på att betäcka mitt sto med Baltimore, någon som vet nåt om hans temperament? Mitt sto är e. Quite Easy och har mycket...
2
Svar
22
· Visningar
4 010
Senast: grimman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp