Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja nä några sådana summor kommet jag inte betala. Skall ringa på måndag och fråga, står dom fast vid det byter jag klinik. Efter att ha läst i tråden skall jag ju knappast behöva betala mer än 1-1500kr för detta! :)

Jag håller också med om att 3 000 kr låter väldigt saftigt. Som mest har jag betalat runt 2 500 kr när det var massor med tandsten och tre tänder som skulle bort (varav en föll sönder och de fick plocka småbitar hur länge som helst). Men då rörde det sig om min gamla Dimma, en f.d. hemlös katt som gått med dåliga tänder i en himlans massa år. Isolas tandläkarbesök landar oftast runt 1 500-1 700 kr (hon är oerhört duktig på att bygga tandsten, kattfan).

Senast ändrad:
Haha alltså min katt är ju knäpp. Fick bilder skickade av sambon igår när jag var på jobb och då hade gizmo grävt i ena blomlådan på balkongen och slitit upp en ljung-planta därifrån och slängt ner den på golvet :confused: Skrattar fortfarande. Lägger upp bilderna efter jobbet när jag har datorn hemma.

Edit: länk till bilden
http://i1005.photobucket.com/albums/af177/emiliaahman/Mobile Uploads/image_zps4002878b.jpg

Ljung är skräp (eller leksak) helt enkelt! :rofl:

Appråpå kulor så dök de upp kulor på vår honkatt idag och efter ett besök hos vet. Så ja, de e en hane.. Kul att vi har en honkatt (systern) som ev kan blivit dräktig.. :o en större klinik som vet. Besiktad och konstaterat en hona vid 13v.. Kan man typ anmäla? Känns som ett stort problem då vi har en vuxen hane som inte går ihop med andra vuxna hankatter.. :(

Appråpå kulor så dök de upp kulor på vår honkatt idag och efter ett besök hos vet. Så ja, de e en hane.. Kul att vi har en honkatt (systern) som ev kan blivit dräktig.. :o en större klinik som vet. Besiktad och konstaterat en hona vid 13v.. Kan man typ anmäla? Känns som ett stort problem då vi har en vuxen hane som inte går ihop med andra vuxna hankatter.. :(
Ni kan ju kastrera både hona och hane nu direkt, så slipper ni eventuella inavlade kattungar. Jobbig sits ni hamnat i.

Sauron är kass i kistan. Han är ju som en avfallskvarn så jag misstänker att han har hittat något smaskigt och satt i sig, i värsta fall att han har fått med sig något från Borlänge... Men då borde Sixten också vara dålig tycker jag. Lite förändringar i maten förvisso, men inga stora och det var några veckor SEB, och han har bara varit dålig ett par tre dagar. Men återgår till gamla vanor ändå för säkerhets skull. Allmäntillstånd precis som vanligt.

Dags att vaccinera Alice (var nog lite över ett år sedan sist :o) och då står det såhär på djurklinikens hemsida:
Kattsnuva/kattpest 430 kr
Kattsnuva 340 kr
Parvo 300 kr

Blir lite förvirrad, är inte kattpest och parvo samma sak? Eller?
Och hur är det med kattsnuva egentligen? Kattpest har jag förstått kan följa med oss människor in och drabba innekatter också så det ska jag ju definitivt vaccinera mot, men kattsnuva då?

Vägde nyss Alice då vi var lite nyfikna och undrade om hon hade gått ned lite i vikt. Och japp, det hade hon! Hon väger nu 3,4 kg! :banana:

När vi var och kastrerade henne så vägde hon runt 3 kg, och det var tydligen lagom för henne enligt dem. Men senast vägde hon nästan 5 kg :o Kan ju förstås ha varit för att hon har varit mera aktiv under sommaren men duktig kisse! :love:

(Om det bara kunde gå lika bra för hennes ägare :angel:)

Idag har jag gjort något otroligt osjälviskt och jättejobbigt, och jag känner mig ledsen men samtidigt så glad. Jag har omplacerat min 7-åriga huskatt Kitty till en ny underbar familj. Denna lilla tjej som jag såg första gången när hon bara var 2 veckor, som jag har rest över halva Sverige med och gjort massa bus och varit på äventyr. Min älskade sambo som under tiden jag mådde som sämst alltid fanns där. Denna otroligt sociala, humoristiska och underbara katt!

Efter att ha tydliggjort att hon inte längre trivdes som innekatt har jag rätt länge haft tanken på att försöka omplacera henne, för hennes egen skull. Hon drömde om ett liv där hon får springa ute och njuta av livet som katt, och det kommer hon få nu. Jag hittade en underbar liten familj där jag är säker på att hon kommer bli otroligt älskad och trivas bra. Känns dock väldigt tomt här hemma, trots att jag har två vita pälsbollar som kräver uppmärksamhet. Kitty är ändå en väldigt speciell katt. Bossen här hemma, och hon visste precis hur hon ville ha det :).

Jag hoppas hon kommer få det otroligt bra och verkligen lir en lycklig utekatt när de släpper ut henne om ett tag <3

Idag har jag gjort något otroligt osjälviskt och jättejobbigt, och jag känner mig ledsen men samtidigt så glad. Jag har omplacerat min 7-åriga huskatt Kitty till en ny underbar familj. Denna lilla tjej som jag såg första gången när hon bara var 2 veckor, som jag har rest över halva Sverige med och gjort massa bus och varit på äventyr. Min älskade sambo som under tiden jag mådde som sämst alltid fanns där. Denna otroligt sociala, humoristiska och underbara katt!

Efter att ha tydliggjort att hon inte längre trivdes som innekatt har jag rätt länge haft tanken på att försöka omplacera henne, för hennes egen skull. Hon drömde om ett liv där hon får springa ute och njuta av livet som katt, och det kommer hon få nu. Jag hittade en underbar liten familj där jag är säker på att hon kommer bli otroligt älskad och trivas bra. Känns dock väldigt tomt här hemma, trots att jag har två vita pälsbollar som kräver uppmärksamhet. Kitty är ändå en väldigt speciell katt. Bossen här hemma, och hon visste precis hur hon ville ha det :).

Jag hoppas hon kommer få det otroligt bra och verkligen lir en lycklig utekatt när de släpper ut henne om ett tag <3

Vad jobbigt, men en eloge till dig som ser till din katts välbefinnande. I längden vinner alla på det.

Vad jobbigt, men en eloge till dig som ser till din katts välbefinnande. I längden vinner alla på det.
Jag tror det med. Jag tror det kommer bli bra. Jag hoppas så på att kunna få rapport inom snar framtid att hon kommit tillrätta och blivit kompis med deras kattunge :).

Dumma mig, eller jippiiiiie!!?
Jag har länge velat ha en devon, det är min dröm utöver britten. Det har dock av olika skäl blivit britter istället hela tiden, men drömmen finns ju. I natt fick jag ett ryck och kontaktade några uppfödare jag skulle kunna tänka mig köpa av, med vad jag söker osv. Direkt fick jag tillbaka ett erbjudande om att bli halvfodervärd till en hona :eek: :love:
Så nu sitter jag här, leende av glädje och darrande av otålighet. Jag hade tänkt mig någon gång nästa år som tidigast, Bonnie och Malla ska ju ha sina kullar, jag ska behålla en hane efter Malla och ingen av dom verkar ha några löp på gång. Och så får jag detta erbjudande? Hon har 2 kullar, en är precis född (1 v gammal) och en kommer i slutet av september, så det är ju runt nyår. Men ändå! Uppfödaren är kanon, vi har gemensamma intressen i kattraser och hon har hjälpt mig mycket på utställningar. Så det känns kanon! Men ändå kan jag inte låta bli att känna mig stressad :o

Jag vill också ha en devon, men en som är minst ett par år, gärna 5-6. Drömkatten! En grå hona, det vore grejer det.

Dags att vaccinera Alice (var nog lite över ett år sedan sist :o) och då står det såhär på djurklinikens hemsida:
Kattsnuva/kattpest 430 kr
Kattsnuva 340 kr
Parvo 300 kr

Blir lite förvirrad, är inte kattpest och parvo samma sak? Eller?
Och hur är det med kattsnuva egentligen? Kattpest har jag förstått kan följa med oss människor in och drabba innekatter också så det ska jag ju definitivt vaccinera mot, men kattsnuva då?
Behöver fortfarande svar - kattsnuva, ska jag vaccinera mot det eller inte? :nailbiting:

Behöver fortfarande svar - kattsnuva, ska jag vaccinera mot det eller inte? :nailbiting:

Om det var mer än ett år sen du vaccinerade måste du börja om med en grundvaccination på två vaccinationer, sen ska du inte glömma bort det nästa år då du senast samma datum som året innan måste vaccinera, då räcker det med enbart kattsnuva, annars är det bara att göra om grundvaccinationen igen.

Om det var mer än ett år sen du vaccinerade måste du börja om med en grundvaccination på två vaccinationer, sen ska du inte glömma bort det nästa år då du senast samma datum som året innan måste vaccinera, då räcker det med enbart kattsnuva, annars är det bara att göra om grundvaccinationen igen.
Det var dock inte jag som vaccinerade förra året, så jag vet inte riktigt när det skedde. Men det var iallafall innan oktober då. Grundvaccinationen - är det mot både kattpest och kattsnuvan?

Som ni kanske märker så har jag ingen erfarenhet av detta :o Uppskattar all info!

Edit: Hade dock för mig att jag har läst om att kattsnuva kanske är mera "viktigt" för katter som möter andra katter oftare då det smittar från katt till katt, typ på utställningar eller som utekatter. Alice är ju innekatt och möter ingen annan katt, finns behovet då?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 395
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 174
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama