Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker absolut att du kan fråga på det sättet. De måste ju ha en väldigt bra anledning till varför priserna som står på hemsidan inte gäller. Det är ju självklart inte kul att känna sig snål och när det gäller våra djur så betalar man ju bara vad det kostar men jag tycker att det är mycket märkligt om det skulle kosta så mycket. Jag tycker verkligen att du ska ifrågasätta priset du har fått för det känns inte okej alls.

Tusen tack, då skall jag banne mig våga den här ggn! ;):D

Jag tycker absolut att du kan fråga på det sättet. De måste ju ha en väldigt bra anledning till varför priserna som står på hemsidan inte gäller. Det är ju självklart inte kul att känna sig snål och när det gäller våra djur så betalar man ju bara vad det kostar men jag tycker att det är mycket märkligt om det skulle kosta så mycket. Jag tycker verkligen att du ska ifrågasätta priset du har fått för det känns inte okej alls.

Tusen tack, då skall jag banne mig våga den här ggn! ;):D
Ja det tycker jag absolut att du ska göra :)

Ja, känns inte helt rätt med nästan 3000kr för en katt som inte ens hade speciellt mycket att fixa!
Ibland undrar man om dom lägger på när dom märker att man är välordnad med dubbla ID märkningar, försäkring osv.. :confused: (Fast så får man väl inte säga :devil::p)

Hur som helst var vet väldigt bra mot Simon och han öppnade munnen fint och det bästa var när vet (som alla säger :D) Åhhh det var en rejäl en, Viiiiilket stoooort huuuuuvud! :D:D:D:D

Men han hade faktiskt droppat i vikt, vägde 8½kg i våras och nu knappt 7kg! :) (Men vet tyckte ändå att S var lite mullig, roligt ord på ett djur! :laugh:)

Som jag skrev i bildtråden så skulle kanske en liten hankatt flytta hit, och nu bor det lilla yrvädret här. Flyttade in i söndags :love:

Till en början var dock min 6 månaders hona inte alls glad över att en liten ligist flyttat in men nu är de vänner och busar som tokar. Bästa leken är att jaga varandra, lurpassa från soffan och hoppa ner samt brottningsmatcher. Vår säng har tydligen blivit den absolut roligaste lekplatsen för brottning i hela lägenheten så för tillfället är det ingen som får sova i sängen på nätterna :P Bilder kommer i bildtråden!

Nu när vi ändå är igång med tanddiskussion och veterinärer, ni som bor i Stockholmsområdet, vilken klinik går ni till gällande tandproblem? (Om det är ok att fråga efter sådan i forumet?). Den klinik jag alltid gått till känner jag egentligen inte jättestort förtroende för så är väldigt sugen på att byta. Tror inte att mina katter har några större problem i munnen men känner att det är dags för en ordentligare koll nu.

Mina katter har gått och blivit utekatter! Av sin egen fria vilja då. De smiter förbi om någon ska ut, eller tar sig loss ur selen/linan och vandrar iväg. Det började så smått innan jag flyttade, men har nu blivit en vana. Båda katterna tar sig loss. Den lilla misstänker jag har tagit efter "storebror" :cool: Idag hade en granne sett min lilla katt på vift och desperat försökt få tag på mina föräldrar. Tur i alla fall att grannarna vet att de egentligen inte ska gå fritt och ringer om de ser dom! Dags att skaffa inhägnad känns det som. Jäkla skitkatter :p

Min lilla Prisma behöver en mer vuxen sele, hon har haft en H-sele för kattungar tills nu. Den fungerar fortfarande men vill skaffa en ny till henne så lillen kan ta över kattungeselen. Hon väger runt 2,5 kg och tror inte hon växer så mkt mer. Har ni tips på bra selar för små katter? Kan försöka ta mått imorgon, men är osäker hur jag ska mäta? Hon har tunn hals och en djup bål, så tycker det är svårt att få ett grepp om vilken strl man ska köpa :P

Usch, våran Lo har inte kommit in idag. Har ropat på henne massor och både jag och husse har varit ute och letat flera gånger. Orkar inte att det händer henne nått nu också :cry:. Och kallt börjar det ju bli..

Usch, våran Lo har inte kommit in idag. Har ropat på henne massor och både jag och husse har varit ute och letat flera gånger. Orkar inte att det händer henne nått nu också :cry:. Och kallt börjar det ju bli..
Ni hade precis fått ett nytillskott va? En idé kan vara att hålla Lo inne tills dom har fattat ordentligt att dom hör ihop och att ingen behöver flytta från reviret. Vi höll Sixten inne några veckor när Sauron flyttade in, men det räckte inte utan han började göra utflykter på flera dagar. Så nu får han vara inne tills don kan gå ut tillsammans helt enkelt. :)

Åh, hon kom precis tillbaka. Har varit en fruktansvärt jobbig natt. Men hon kom knallande som ingenting har hänt. Särskilt hungrig var hon inte heller så hon måste ha kalasat på nått.

@Linta Ja, precis Isa kom hit för 2v sen. Men nu har dom börjat bli vänner, och dom leker ihop. Men det kanske kan vara en bra idè ändå.

Åh, hon kom precis tillbaka. Har varit en fruktansvärt jobbig natt. Men hon kom knallande som ingenting har hänt. Särskilt hungrig var hon inte heller så hon måste ha kalasat på nått.

@Linta Ja, precis Isa kom hit för 2v sen. Men nu har dom börjat bli vänner, och dom leker ihop. Men det kanske kan vara en bra idè ändå.
Tror två veckor kan vara lite kort kanske, men jag är långt ifrån någon expert. Skönt att hon kom hem så snart :love:

@Vogue Nästan 3000 för inga problem?! Wooo, det var saftigt.. Jag gav 1400 för tandsten, bortopererad tand och lite annat småfix (kisse hade tandfraktur så behövde lite extra som inte var planerat).

@Vogue Nästan 3000 för inga problem?! Wooo, det var saftigt.. Jag gav 1400 för tandsten, bortopererad tand och lite annat småfix (kisse hade tandfraktur så behövde lite extra som inte var planerat).
Vem var du hos då? Jag bor ju i dina trakter nu och behöver ha tips på en prisvärd veterinär för just tänder

Ja nä några sådana summor kommet jag inte betala. Skall ringa på måndag och fråga, står dom fast vid det byter jag klinik. Efter att ha läst i tråden skall jag ju knappast behöva betala mer än 1-1500kr för detta! :)

Nu i helgen ska min nya kisse födas är det tänkt. Väntar spänt, uppfödaren är på utställning på annan ort, men jag hoppas få höra direkt när hon får höra av kattvakten. Om det nu blir i helgen... Och om det nu blir nån hona, uppfödaren trodde bara på 2 ungar.

Nervös!!

Jag fick nyss ett sms från vet. som skrev att det var dags att vaccinera gizmo igen. Hur bråttom är det? Är det som med hästar att det ska ske på dagen eller hur funkar det?

Läste också på nätet att det ev. räcker att vaccinera mot det ena (kattpest/snuva?) då sånt kan följa med in utifrån. Han är innekatt men går ut i koppel ibland. Stämmer det? Vad hade ni gjort?

Vaccinera varje år. Från början måste du grundvaccinera och sen ska det fyllas i senast samma datum som året innan.
Missar du det datumet så gäller inte vaccinationen och du måste börja om från början, precis som med hästar. Gäller alla katter, oavsett om de är gårdskatter eller utställningskatter.
Kattsnuva ska vaccineras mot varje år men kattpest räcker med att fylla på var tredje år.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 295
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 395
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 174
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama