Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kinkig katt man har... Tycker hon ätit dåligt med blötmat ett par dagar och igår hade hon inte ätit alls. Testar en annan förpackning- Kolja dög visst inte alls! Annars brukar allt slinka ner (utom färskfoder. Då blir hon djupt kränkt).

Två ilskna Fröknar idag. Båda har fått manikyr och blivit borstade (inte alltför plågsamt) samt duschats (mordförsök!). Kom igång ordentligt med höststädningen så alla djur släpades in i badrummet för rengöring i samband med den städfrenesi jag lyckats uppbåda.

Hundtant tröstar sig med ett grisöra, lite torrare än kattfröknarna då hon varit ute och rullat av sig en del äcklig schampolukt i gräset på sin kisseplats.

Fröknarna upptagna med att tvätta om sig. Båda övertydligt sittandes två meter bort med ryggarna vända emot mig och ordentligt slafsandes med sitt slickeri så att det verkligen ska märkas hur jag förstört deras päls och kränkt deras integritet.

Bildfest i bildtråden på Bebis/Aston. Flyttade till oss för en vecka sen. Heeelt underbar liten kille. Social, mjuk och charmig liten grabb :heart:heart:heart

Är det någon genetikkunnig som vet hur sent vitfläckar kan framträda? Disa är ju allt ifrån ljusröd till mörkröd men den här fläcken(i svansen) poppar även mot det ljusaste :cautious:

Satte mig och läste igenom rasguiden på Sveraks hemsida, jättebra med sådan :D Kändes som om Birma skulle kunna vara en bra ras för mig sedan, mest för att den tydligen ska vara lugn och sällskaplig och såg dessutom inte för extrem ut exteriört (vill inte ha Svanslös katt eller onödigt kort nosparti). Men visst finns det fler kattföreningar som har register med olika raser och olika uppfödare osv? Finns det andra raser hos de andra? :p

Satte mig och läste igenom rasguiden på Sveraks hemsida, jättebra med sådan :D Kändes som om Birma skulle kunna vara en bra ras för mig sedan, mest för att den tydligen ska vara lugn och sällskaplig och såg dessutom inte för extrem ut exteriört (vill inte ha Svanslös katt eller onödigt kort nosparti). Men visst finns det fler kattföreningar som har register med olika raser och olika uppfödare osv? Finns det andra raser hos de andra? :p

SVERAK är ju huvudorganisationen men sedan har de flesta raser egna rasklubbar med uppfödarlistor osv. Det finns också lokalföreningar som ordnar utställningar osv (här är det Dalälvskatten). Länkar finns på SVERAKs hemsida under SVERAK-klubbar.

Tica har eventuellt fler än Fife (där Sverak ingår) och WCF godkänner väl i stort sett allt, men om du vill ställa ut är det bättre att välja en av de raser som ingår i Fife eftersom dom har betydligt fler utställningar i Sverige

Kommande kattböcker utges efter att tillräcklig ekonomiskt stöd samlas ihop. För bidrag vänligen kontakta sekreteraren för kontonummer via PM.

Brunetten talar ut
- en katts memoarer om sin tidiga ungdom, en bok om en reflekterande brittfröken fången i akvarieglimmer, storstadens förföriska puls och kampen emot kattmynteträsket.

Katträtt på brittiska - en bok om det betydelsefulla språket, jam på alla sätt och vis, ett helt kapitel om Guds skafferi med fokus på jakträttigheter på innergården för den distingerade jägarinnan.

Skönhetsmissens raljanta krönikor - samlingsvolym om och av en Drottning i världsklass, vars undersåtar inte ens funderar på revolution. Återstår enbart kuvad lydnad och beundran.

......
Söker roliga kattböcker till kusinen för present. Finns det tips? Utöver de eminenta titlarna ovan?

:D

Aston/Bebis har varit galet dålig i magen + ful i ögonen - vet i söndags. Snällmat, Fortifora och stoppande piller är insatt +ögondroppar. Trolig flyttsjuka. Bebis bättre, men inte helt bra. Matte har dödsångest :cry: Han är dock mycket pigg, glad och hungrig.

Kommande kattböcker utges efter att tillräcklig ekonomiskt stöd samlas ihop. För bidrag vänligen kontakta sekreteraren för kontonummer via PM.

Brunetten talar ut
- en katts memoarer om sin tidiga ungdom, en bok om en reflekterande brittfröken fången i akvarieglimmer, storstadens förföriska puls och kampen emot kattmynteträsket.

Katträtt på brittiska - en bok om det betydelsefulla språket, jam på alla sätt och vis, ett helt kapitel om Guds skafferi med fokus på jakträttigheter på innergården för den distingerade jägarinnan.

Skönhetsmissens raljanta krönikor - samlingsvolym om och av en Drottning i världsklass, vars undersåtar inte ens funderar på revolution. Återstår enbart kuvad lydnad och beundran.

......
Söker roliga kattböcker till kusinen för present. Finns det tips? Utöver de eminenta titlarna ovan?

:D

Det blev Gatukatten Bob till kusinen. Jag hoppas hon gillar den. :)

Men jag hittade denna skojsiga sida med oväntade kattböcker! Ser ut som om Brunetten och Skönhetsmissen inte är helt ensamma i sina författaraspirationer.

https://kittybloger.wordpress.com/2013/11/11/18-weird-cat-books-that-really-exist/

Idag var jag och Bonnie till Albano för ev MR av hennes rygg. Veterinären slet och drog och Bonnie höll masken riktigt bra, men kunde knappt gå sen :( Veterinären sa att hon aldrig sett en katt ljuga så bra :p Om 2 v opererar vi bort första höftledskulan.

Om du gillar birman så kan jag rekommendera ragdollen också :angel::D
/Icke-partisk :cool:

Det blev Gatukatten Bob till kusinen. Jag hoppas hon gillar den. :)

Men jag hittade denna skojsiga sida med oväntade kattböcker! Ser ut som om Brunetten och Skönhetsmissen inte är helt ensamma i sina författaraspirationer.

https://kittybloger.wordpress.com/2013/11/11/18-weird-cat-books-that-really-exist/

Oh my god, jag vill ha dem!! :rofl::rofl:
weird-cat-books-that-really-exist-i-could-pee-on-this-and-other-poems-by-cats-4.jpg

sorry-i-barfed-on-your-bed-and-other-heartwarming-letters-from-kitty-3.jpg

how-to-tell-if-your-cat-is-plotting-to-kill-you.jpg

Mina favoriter :love:

Strunta i @Asko och @Gimlan. Det är förvirrade människor som inte hittat rätt i rasdjungeln än. ;)

En britt är givetvis det självklara valet. Vackra och kloka, finns i alla färger, en äkta Cheshirecat!

c965304041c8cae703ca22e476f5abab.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
157
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
906
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
391
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka