Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alice, the city cat, undrar vad de där ENORMA hundarna med stenar till tassar som frustar och går andra sidan ett staket som bits ska vara bra för? De är inte sådär stora i stan! :eek::cautious:

Alice klagade över vädret här idag (regn, regn och åter regn) och såg på oss som om vi vore dumma när vi sa att hon skulle inte gilla det - vi kunde väl bara sätta på den där stora lampan i himlen? :meh:

Kattskrälle, öppnade just sista förpackningen av gamla zooplus beställning, Shea bitar i sås, kanin, och Nikita vägrar att äta den. Hon slickar av såsen och bitarna ligger kvar. Misstänker att jag beställt två nya förpackningar av kanin, ergo jag har circus 85 burkar som hon inte äter. Glömde dessutom bort att hon inte heller gillar Sheba fågelbitar i sås, så den har jag nu kanske 50 burkar av :meh: undrar om något katthem eller släkting med katt vill ha lyxmaten.

Tur att hon är så söt när hon anemonar - ligger på rygg och mjölktrampar i luften = ser ut som en anemon som svajar i vattnet :love:

Idag har Lillebror varit lekkamrat till min yngsta syster, tre år gammal. I början tyckte han att det var läskigt när hon tjöt högt av förtjusning så fort han visade sig, men sen var det full rulle. Hon har sprungit runt med en vippa, han har jagat. Dom har lekt i lektunneln och kastat leksaker. Han har fått kramar, blivit klappad i massor och vilat en stund i hennes knä. Han har fått höra att han är söt fler gånger än någonsin tidigare tror jag. Behöver jag säga att han är trött nu?

Han har skött sig exemplariskt under hela tiden. När han ledsnade gömde han sig under sängen, i mitt knä eller bakom en köksstol. Aldrig att han skulle reagera aggressivt på något sätt. Fantastisk katt :love:
Rätt stor skillnad mot den dom har hemma, som inte är speciellt lekfull, inte vill bli klappad för mycket för då bits han och dessutom spenderar nästan hela dagarna ute :p

Fem månader senare och mina katter är fortfarande inte sams :cry: Jag vet inte vad jag ska göra, känns hemskt att hela tiden ha en av dem instängda i ett rum... Men de är inte i närheten av vänner än, Tesla rusar ideligen fram mot Sessan men blir stoppad av gallret, Sessan fräser så fort Tesla kommer närmare än en meter och de är inte avslappnade förutom när vi distraherar dem med annat. Och ja, vi har gått extremt långsamt framåt och tagit det steg för steg och de har varit ok med det så långt men så fort vi tar ett steg längre så går det såhär.

Vet inte vad jag ska ta mig till. Hur länge är det rimligt att fortsätta försöka? Ser liksom inga framsteg alls :(

Fem månader senare och mina katter är fortfarande inte sams :cry: Jag vet inte vad jag ska göra, känns hemskt att hela tiden ha en av dem instängda i ett rum... Men de är inte i närheten av vänner än, Tesla rusar ideligen fram mot Sessan men blir stoppad av gallret, Sessan fräser så fort Tesla kommer närmare än en meter och de är inte avslappnade förutom när vi distraherar dem med annat. Och ja, vi har gått extremt långsamt framåt och tagit det steg för steg och de har varit ok med det så långt men så fort vi tar ett steg längre så går det såhär.

Vet inte vad jag ska ta mig till. Hur länge är det rimligt att fortsätta försöka? Ser liksom inga framsteg alls :(
Har ni provat att ge dom Zylkène? Fick vansinnigt bra resultat på Sauron med det. Håller tummarna för ett mirakel :(

Om någon vill roa sig med att kolla livesändningar på katter så har ni två länkar för ändamålet här:
Kattungar:
Mängder med hemlösingar som tagits in (att dom håller sams när dom är så många?! imponerande!):

Rapport från Lumi. Dygn 20 idag, och jag kan glatt meddela att det väntas ragdollbebisar hemma hos oss i månadsskiftet augusti/september :love:. Nu bara håller jag tummarna för att allting flyter på som det ska! Min andra hona Sally fick ju tyvärr missfall efter drygt halvtid, så jag vågar knappt hoppas, även fast det känns väldigt bra :).

Lumi mår dock tyvärr rätt illa och är väldigt trött :(. Jag hoppas på att illamåendet snart går över. Igår kaskadspydde hon över vår säng. Supermysigt... not! :mad:

Har ni provat att ge dom Zylkène? Fick vansinnigt bra resultat på Sauron med det. Håller tummarna för ett mirakel :(

Nej, vi har inte provat det, kanske kan vara värt att testa. Feliway har vi inpluggat men jag märker ingen som helst skillnad. Ser också att jag kanske överdrev lite i mitt senaste inlägg mitt i natten, SÅ illa är det inte varje gång men det går inte mycket framåt. Men vi har tagit nya tag igen, ska prata med sambon så ska vi försöka få tag på Zylkene. Har dock läst att det är till för enstaka situationer, hur ofta/länge kan man ge?

Nej, vi har inte provat det, kanske kan vara värt att testa. Feliway har vi inpluggat men jag märker ingen som helst skillnad. Ser också att jag kanske överdrev lite i mitt senaste inlägg mitt i natten, SÅ illa är det inte varje gång men det går inte mycket framåt. Men vi har tagit nya tag igen, ska prata med sambon så ska vi försöka få tag på Zylkene. Har dock läst att det är till för enstaka situationer, hur ofta/länge kan man ge?
Gillar Zylkène bättre. Jag beställer från Apotea :) på förpackningen står det dels om kortvarigt behov men även "längre behov: 1-2 månader". Jag blandar det i blötmaten och det går i utan knot. En gång om dagen.

På tal om något helt annat, tittade igenom och vägde alla kissar idag. Vilka dunderklumpar jag har, Disa 3,7 kg, Sixten 5,8 och Sauron 8,6. :nailbiting::cautious: Sixten har nog lite tandsten. Saurons tänder är jäääättestora :D

En lite känslig bakismorgon efter middagsbjudning och vinindränkt scrabbel-turnering. Skönhetsmissen kom som vanligt dundrande arla morgonkvist och berättade att hon var vaken och ville ha
1. uppmärksamhet
2. mjuk-mat-frukost (den hårda maten som står framme i skålen godkännes icke)
3. öppnat fönster så hon kan fortsätta sin verbala förolämpningsstrid med grannskatan i trädet

Brunetten och jag har samma inställning. Vila. Chill babe. Varför jaga upp sig? Skönhetsmissen fick givetvis som hon ville till slut i alla fall. Brunetten gäspar, kissar, tvättar sig. Skönhetsmissen kollar soffan, äter, dödar en mjukismus, skriker åt skatan, kör ett racer-varv i lägenheten, öppnar garderoben, försöker dra igång Brunetten, efter ungefär 30 minuter har hon taggat ned över alla familjemedlemmars spännande uppvaknande och solar en stund på vardagsrumsgolvet. Morgonen har startat!

Har en oerhört sur kisse brevid mig i sängen. Hörde nyss ett underligt ljud utanför huset. Kikar ut och inser att det är min katt i full färd med att jaga bort en räv. Får fort som sjutton in katten och skrämmer bort räven. Men katten luktade apa (hade troligen rullat sig i rävkiss eller något) och fick därför lov att ta en dusch. Andra gången i hennes femtonåriga liv. Första gången var för fem år sedan, kvällen innan vi flyttade hit, då en hankatt hade kissat på henne. Hon kommer nog ägna en god stund åt att tvätta sig. :o

Zylkene inhandlat och vi är på tredje dagen med det nu. Svårt att säga om det gör någon skillnad, Sessan verkar lite lugnare, som att man har skalat av "toppen" på hennes oro liksom. Tesla är dock precis som vanligt, och verkar frustrerad över att inte få springa runt i huset som hon vill.

Vet inte hur länge varken vi eller katterna orkar... Det jobbigaste är att se hur tufft det är för katterna :( De är ju så fina och goa var och en för sig på sitt eget vis, men de litar inte på varandra för fem öre och jag vet inte om de någonsin kommer göra det. Känner mig så negativ men jag trodde verkligen det skulle ha börjat lösa sig vid det här laget. Börjar fundera på om vi känner någon som skulle vilja ha en fin liten kisse, men hur fasen ska jag kunna välja bort någon av dem? :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
609
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
453
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
456
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama