Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack! Han är extremt trevlig!
Samarbetsvillig, finns ingenting som han sätter sig emot! Ber man om något svarar han "Yes, mam!" är det något nytt man ska träna så svarar han "Absolut, jag försöker". Fantastiskt lynne, fantastisk häst öht
(Nej jag är inte som en nyförälskad 13åring!)
I september åker han iväg på vila, kommer sakna ihjäl mig men OJ vad han förtjänar det efter denna våren.
Har svårt att förstå att han i januari aldrig ens hade haft sadel på sig ..
Jag och min lilla häst vi tränar på, hon gör mig glad nästan varje dag och allt går framåt!
Jag har en liten fundering, hur hade ni gjort. Jag åker till island i nästan två veckor i augusti. Ska jag låta henne vila, eller ska jag låta stallkompisen hålla igång henne? Hon är lite sommarrund men inte fet. Träningen har gått spikrakt framåt hela våren och sommaren. Ena stunden tänker jag att det vore synd att "tappa" träning och kondition genom att låta henne stå i två veckor. Andra stunden tänker jag att två veckor med en annan ryttare kanske kan stjälpa det arbete vi gjort? Det är en duktig tjej, jag känner henne väl och vet hur hon rider. Men hon har inte ridit min häst, det är det bara jag och mina tränare som gjort.
Hur hade ni resonerat? Hon står på lösdrift i stora kuperade hagar och kommer att få daglig tillsyn samt myggskydd oavsett om hon kommer ridas eller ej.
Vad är det för stam?*kl*
Jag är ganska så kär i min lilla unghäst! Nu har hon börjat bli väldigt taggad på uteritter så då kan jag märka av passtakt (så nog kan man klämma ur henne pass när hon blir äldre.. )
Vad är det för stam?
Jorunn är isabellblack då hennes mamma är rödblack, hon är reggad som vanlig isabell dock men hon har black i sig=)Angående färg spekulationer
silver: randiga hovar vita ögonfransar ljusare man o svans än kropp eller samma färg men enfärgad.
black: ål på ryggen, tigreringar/ränder på benen tvåfärgad man(inte alltid om hästen är silver med) mörkare ben och huvud än kropp mörka öron kanter.
dessa skillnader kan jag rätt bra då min häst både är silver och black.
silvermusblack.
Vilken skillnad det är på traven mot slutet då han går mkt lugnare och inte så snabbt och vinklar in bäcken och bakknän helt announa, skulle vilja se liiiite mer tillbaks in under sig och inte bara påskjutsridning.
När han går i påskjutstraven ser jag knappt om han ens travar eller töltar benen går som trumpinnar så fort går de.
jag ser de på ditt skumpande när du inte rider lätt att det inte är tölt utan trav.
Märkligt att islänningarna ska gå i denna snabb trav så man knappt ser benen utan bara små trumpinnar som går i 320.
Ja en man i dressyrvälden kallar slängridning fasten de låter så fult/dåligt så vill hellre säga påskjutsridning.
Dock är det påskjusrinig man vill se inne på en isis tävling så man måste ju träna på de om man vill vinna..
Men kan dock vara bra att även träna riktigt dressyr alltså bärkraft där hästen går i lugnt tempo i alla gångarter och vinklar in bäckebakknän annolunda än mot påskjutstkraftsridnigen.
Skulle vila se en sån video på er
Han är annars fin och inom isisridningen kommer han nog gå långt, han har de som dessa domare vill se=) och jag gillar att han har fint lyft UTAN en jäkla massa bots. sånt gillas
Jag är annars allergisk mot viktboots på islänningar!!
Ska du visa han år? är han nått att ha som hingst och ska du sedan avla? för om inte är de väl bättre att låta han bli valack så han kan å med andra hästar?
Vilken skillnad det är på traven mot slutet då han går mkt lugnare och inte så snabbt och vinklar in bäcken och bakknän helt announa, skulle vilja se liiiite mer tillbaks in under sig och inte bara påskjutsridning.
När han går i påskjutstraven ser jag knappt om han ens travar eller töltar benen går som trumpinnar så fort går de.
jag ser de på ditt skumpande när du inte rider lätt att det inte är tölt utan trav.
Märkligt att islänningarna ska gå i denna snabb trav så man knappt ser benen utan bara små trumpinnar som går i 320.
Ja en man i dressyrvälden kallar slängridning fasten de låter så fult/dåligt så vill hellre säga påskjutsridning.
Dock är det påskjusrinig man vill se inne på en isis tävling så man måste ju träna på de om man vill vinna..
Men kan dock vara bra att även träna riktigt dressyr alltså bärkraft där hästen går i lugnt tempo i alla gångarter och vinklar in bäckebakknän annolunda än mot påskjutstkraftsridnigen.
Skulle vila se en sån video på er
Han är annars fin och inom isisridningen kommer han nog gå långt, han har de som dessa domare vill se=) och jag gillar att han har fint lyft UTAN en jäkla massa bots. sånt gillas
Jag är annars allergisk mot viktboots på islänningar!!
Ska du visa han år? är han nått att ha som hingst och ska du sedan avla? för om inte är de väl bättre att låta han bli valack så han kan å med andra hästar?