Sv: Snack & Uppdateringstråden
Vad roligt att du lägger ut denna kille, mina träningshästars uppfödning Glampi och han har lekt mycket tillsammans.
Hur har det gått för honom, ska han visas? blivit såld?
vore kul om du la upp lite nya ridbilder på han med för han har säkert utvecklats massor sen förra vintern.
Munin bruka rida lektion för mig ibland och år en under bar bollplank då hon som jag ridit dressyrhäst på högt nivå innan islandshästarna.
Flytta för skänkeln. Så fort hon blir tung/ vill iväg så in i en öppna eller ut med rumpan /in med rumpan om du är på volt. Flytta undan bakbenen. Först i skritt och sedan i trav/tölt. Använd gärna hörn till att flyta hästen. Låt inte hästen bara springa genom hörnen utan använd dem. Som på bilden nedan. Där flytta jag hästen undan inner skänkel in till hörnet för att få den att ta mer vikt bak och släppa handen. Nu är det en fyra åring på bilden men du ser lite effekten. Jag bruka vara på mina elever att inte glömma hörnen för man få så mycket gratis av dem.
Vad roligt att du lägger ut denna kille, mina träningshästars uppfödning Glampi och han har lekt mycket tillsammans.
Hur har det gått för honom, ska han visas? blivit såld?
vore kul om du la upp lite nya ridbilder på han med för han har säkert utvecklats massor sen förra vintern.