Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att jag tror inte många av dessa ryttare har som mål att kunna de eller ser ett intresse i att lära hästen detta.
De vill bli bäst i tölt och pass och det är där dom lägger sitt krut på men har aldrig sagt att man inte kan ha en välutbildad häst bara för att hästen inte kan de högre skolorna.
Det är 2 olika ridstilar samma form som anses vara bra på en islandshästtävling kan vara katastrof inne på en dressyrbana. Om du skulel rida samma fart och fläkt inne på en dressyrbana som man gör ute påen isistävling skulel man bli diskad bara där har vi en stor skillnad p åde 2 olika tävlingsgrenarna.
Jag bad inte om att få kommentarer på bilderna detta är inte bildtråden, utan jag ville bara dela med mig utav våran otroligt stora utveckling som skett och att vi äntligen har kommit till den samlade traven och att vi har tagit några steg i passage fasten det inte är meningen..
Så nu ser jag fram emot en vinter med en massa cavaletti, övergångar och dressyriga krumelurer för att bygga upp hennes muskler ordentligt.
Du kommer inte vara i Göteborgsområdet, eller Marks Kommun nånting?
Tänk att få rida för dig!
Fast man får inte lunginflammation av att bli kall och blöt. Det är ett virus (Ekvint adenovirus) som normalt ska gå över med vila men kan bli riktigt dumt om man får en bakterieinfektion också.
Det är inte så att det blivit kvickdrag av det? Det är ju som KOL, fast för häst. För en lunginflammation ska man ju faktiskt bli frisk från. Kvickdrag är kroniskt och kan komma av dålig stallmiljö/allergi/kronisk bronkit eller att ha gått med hästinfluensa länge.
Förstår att det känns tungt, vad som än hänt. Vissa hästar är ju sådär himla speciella och de har en speciell plats i hjärtat för alltid