Snabbkoppling

B

burton

Hej igen!
Ännu mera funderingar från mig.
Jag har suttit och studerat 3 små remmar ingående i Börjes-katalogen. Det står snabbkoppling till skaklar vid dem och jag fattar ju därmed att man på nåt vis ska fästa skaklarna med dessa.
Men jag kan för mitt liv inte lista ut hur, så har någon en närbild eller vet nånstans där man kan se en närbild på hur de sitter fast i skaklarna? Hur remmarna ska dras.

Tror ni att man skulle kunna använda sig av sådana för att höja skakelfästet på en loksele nån gång då man vill det?
(Om inte så vill jag ändå veta hur sjutton det hela hänger ihop, vart kommer den tredje remmen in i bilden, den längst ner på bilden i katalogen, med ett spänne i vardera ändan) OBS! jag har förra årets katalog. vet inte om det är samma bilder i årets.

Sv: Snabbkoppling

Jag har nu kollat runt lite på nätet och hittade till sist bra bilder själv på hur det hela hänger ihop så nu fattar jag.

Det är inte så lätt att veta när man nästan enbart kört med loksele, har bara kört med Finsele några gånger och då var det med par så då fanns inga snabbkopplingar.
När jag fick se hur det satt på en sele och inte bara de lösa remmarna gick det upp ett ljus. Remmarna i börjes såg dessutom så korta ut jämfört med de på dom andra bilderna jag hittade.
och den 3:e remmen skulle vara under magen fattade jag.

Men jag funderar fortfarande på om det skulle gå att fästa såna här på en loksele på nåt sätt. Det som krävs borde ju vara att uppehålls remmarna till däckeln på lokselen håller samma mått som spännet på snabbkopplingen?

Sv: Snabbkoppling

Ja. :)

satt sjävl o klurade länge på dessa remmar. Körning är en svååår sport.

Jo du, om du vill höja skaklarna kan du oxå köpa lösa skakelhållare från travets selar. gå in på finn tack o kolla runt lite.

Snabbkopplingar är väldigt begränsade vad gäller höjning. Mina skaklar hamnade 1 dm lägre än på travselen när jag köpte maratonsele.
Fast jämfört med loksele så höjs det ju.
/jenny

Liknande trådar

M
Körning Är totalt novis på detta med körning , men har just skaffat en ponny till barnen som är inkörd, så att även jag har "nytta" av henne :)...
Svar
5
· Visningar
1 230
Senast: mummlan
·
T
Övr. Hund Jag har tänkt att min hund ska få börja dra en liten vagn med hjul och tar tacksamt emot tips o råd av folk med erfarenhet av dragselar...
Svar
7
· Visningar
7 357
Senast: tinissen
·
Körning Letat bland trådarna men hittar inte tråden där det stod om hur man kunde höja skakelfästet på loksele så att skaklarna inte skulle...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Fia-Lina
·
Körning har precis börjat köra min 24 årige fjordkorsning (ca 140 cm mkh...) och det går kanon. *lite kaxig eftersom alla alltid sagt att "han...
2
Svar
32
· Visningar
2 542
Senast: MittNyaJag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar