Snabbfråga ang vet.besiktning

B

Bellyra

Ska låna ut häst på foder och fodervärden ska stå för besiktningen.
Men visst är det fodervärden som måste boka veterinären för att få fakturan till sig? Jag kan väl inte boka och sedan be vet. skicka fakturan till fodervärden?
Mvh Bellyra

Sv: Snabbfråga ang vet.besiktning

Nej, jag tror oxå att fv måste boka för att fakturan ska skickas till rätt person. Du kanske skulle kunna ringa och boka i fv:s namn, men för att undvika ev missförstånd så låt denne ringa själv:).
Man vet ju aldrig, hästen kanske inte går igenom och så blir det tjafs.
Lycka till!!
/J.

Det går bra att du bokar veterinär, och att fodervärden betalar. När jag köpte min häst så bokade ägaren en veternär och jag stod för betalningen. Inga som helst problem.

Och vi har beställt tid och sen har ägaren fått fakturan..:) Så det går alldeles utmärkt.

Vi har gjort som så att vi skrivit in i kontraktet att ägaren besiktigade hästen innan den kom till mig, så besiktigar jag den när den skall tillbaka.

Väldigt viktigt att ha med så mkt som möjligt i kontraktet för bådas säkerhet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 105
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 539
Senast: mars
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 407
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
587
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna