Snabba råd!

Lppp

Trådstartare
Sitter med ett litet problem inför kvällen som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera.
Ska egentligen ut med mina tjejkompisar och fira en som fyllt 30. Vi ska till en sjökrog långt ut i skogen.
Problemet är att hundvakten fått förhinder. Har en tik på ett år som inte vill vara själv hemma.. Har ingen annan som kan ställa upp. Så alternativen är att stanna hemma eller ta med hunden.
Ska hunden med kommer hon ligga i bur med bagageluckan öppen i min kombi. Hon är van att ligga i bur så på det sättet tror jag hon klarar det men är det okej att göra så? Kommer inte bli kvar så länge då jag jobbar tidigt imorgon. Kommer ha uppsikt över bilen isf. Just nu soligt väder, knappa 20 grader i skuggan.
Vill ju gärna med och fira kompisen men hunden måste ju må bra!

Sitter med ett litet problem inför kvällen som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera.
Ska egentligen ut med mina tjejkompisar och fira en som fyllt 30. Vi ska till en sjökrog långt ut i skogen.
Problemet är att hundvakten fått förhinder. Har en tik på ett år som inte vill vara själv hemma.. Har ingen annan som kan ställa upp. Så alternativen är att stanna hemma eller ta med hunden.
Ska hunden med kommer hon ligga i bur med bagageluckan öppen i min kombi. Hon är van att ligga i bur så på det sättet tror jag hon klarar det men är det okej att göra så? Kommer inte bli kvar så länge då jag jobbar tidigt imorgon. Kommer ha uppsikt över bilen isf. Just nu soligt väder, knappa 20 grader i skuggan.
Vill ju gärna med och fira kompisen men hunden måste ju må bra!

Om hunden trivs i buren/bilen och det inte är jättemånga timmar det handlar om så borde det väl gå bra? Om det finns någon skuggig plats att ställa på eller blir lite svalare till kvällen. Min trivs som bäst i bilburen när hon ska vara själv, så hon brukar ligga i bilen (öppen baklucka såklart) t.ex när jag rider ibland, om det inte är jättevarmt vill säga, funkar finfint:)

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 357
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Råd ang hundvakt önskas! Vi har en liten tik på två år som är rätt så känsligt och nervöst lagd. Hittills har hon bara varit bortlämnad...
Svar
5
· Visningar
1 011
Senast: Jensa75
·
Hundavel & Ras Som rubriken säger, finns det någon ras där man kan hitta hundar som i efter träning, uppfostran etc. kan passa in på alla krav? Ca...
Svar
19
· Visningar
1 641
Senast: Marje
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är... 2 3
Svar
50
· Visningar
9 747
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Resa när man har hund?