Snabb hjälp!

S

skurtan

En snabb fråga, jag ska iväg och tävla hoppning imorgon(regional), och nu när jag tittade på kavajen så är den VÄLDIGT smutsig:angel:.. Min fråga då, får jag tävla i vit polotröja och grå-vit "pulloverväst"? med vita ridbyxor? Jag vet att jag får tävla med klubbjacka men den är inte så snygg den heller.. Står helt still i skallen på mig :rofl: efter lång jobbdag så jag hoppas att ni har bra svar att ge mig!
Tack

Sv: Snabb hjälp!

Du får inte ha pulloverväst, däremot en en färgad tröja, behöver inte vara klubbtröja eller jacka, men den skall vara enfärgad utan tryck.

lånar tråden lite så jag slipper göra en egen ...

Jag har fattat det som att man får tävla i klubbtröjor/jackor med klubbens tryck , med vit krage då. är det bara på lokal eller regional oxå?
Och dom trycken , måste det vara den klubben man tävlar för? får nämligen jackor från skolan med skolans tryck (är hästshållning), hade inte planerat o tävla i den precis men skulle va kul o veta ;)

Såg en tjej som tävlade i en tröja med Green Day tryck på så du får säkert använda din jacka.

Det är en lite knivig fråga... Om domaren/ÖD räknar trycket som reklam (vilket allt utom klubbtryck egentligen är) så får det inte vara hur stort som helst, så det beror på storleken på trycket. Sen vet jag ju å andra sidan många som rider med sina "hästgymnasiejackor". Jag hade tagit med jackan till en tävling och frågat för att vara på den säkra sidan.

Vad jag minns så tror jag att det ska vara klubbens man tävlar förs tryck på jackan iaf ;D Men jag kan ha fel, minnen inte är va det ska redit :rofl:

okej ,tack för svaret ... frågar medans jag ändå är igång, Kingsland -jackorna..är dom okej att tävla i? det är ju ett litet tryck på armen där det står kingsland ... ?

Reglerna för reklamtryck står i TR.
Jag vet inte exakt hur stort trycket är men jag tror inte att det är för stort för att tävla med.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 685
Senast: Sootie
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 221
Senast: Freazer
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Dressyr Hej, Någon som vet om en sådan här kavaj är tillåten att tävla i, i lägre klasser? (se bild i länk) I TR står det såhär, jag har...
Svar
1
· Visningar
1 504
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka