Snabb hjälp- sjuk hund?

_moa_

Trådstartare
Min hund har feber 39,4.
Hon är hård i magen eller känner ett obehag för hon försöker bajsa men det kommer inget alls.
Det kommer varig flytningar ut murran.
Flåsar och gnäller.
Dricker ofantligt mycket och har gjort så i några dagar. Har inte ätigt på någon dag men tigger vid matbordet fortfarande.

Löpte för några veckor sedan.

Kan det vara livmodersinflamation?
Några andra idéer?

Sv: Snabb hjälp- sjuk hund?

Låter ju nästan så....
Hade kontaktat vet. ganska snart... Livmoderinflammation kan snabbt förvärras.

Nelly är nu påväg till våran närmaste klinik. Kräktes i hallen nu precis innan dom åkte men febern har gått ner. Dom har eventuellt inte tid på närmaste kliniken utan då får dom fortsätta ner mot Göteborg.

Jag visste att hon skulle få livmodersinflammation! Denna hunden har nog råkat ut för det mesta så det var bara självklart att hon skulle få livmodersinflammation också:cry:

Nu är Nelly hemma igen. Det var livmodersinflammation... Operation imorgon.

Åh så bra att ni kom till en Vet!
Jag håller tummarna för att op ska gå bra!

Nu åker vi till en annan klinik där dom har tid att operera henne i natt eller tidigt imorgon bitti...

Nu åker vi till en annan klinik där dom har tid att operera henne i natt eller tidigt imorgon bitti...

Det är akut alltså, nej då ska man ju absolut inte vänta,
det kan sluta riktigt illa.
Jag håller tummarna för Er!

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 853
Senast: Lillefrun
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 971
Senast: emma-vsm
·
Hundhälsa Är i en blandning av hopp och förtvivlan just nu. För att försöka göra en lång historia kort blev min gosse sjuk i mitten av december...
2
Svar
33
· Visningar
7 997
Senast: Hund!
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 851
Senast: Dino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2