Sv: Snabb hjälp! AVANTI?
Har inte koll på det just nu, men det kunde ha blivit en nygodkänd hingst i Othello (f.2001, br e Wetano 976 u O-Så-Fin 25081 e Dalby Jaguar xx u Rubina 16464 e Jasper 550) som tillhör samma stofamilj - vet inte varför han inte godkändes för avel.
Stradelton, Gamäng, Homér (hade samma mamma som Avanti), Original 187, Biarritz 294, Fenix 330, Picasso 400 är de hingstar som nämns i Våra Stofamiljer angående stofamilj 2.
*Stradelton: blev far till Achmed III, tyvärr står inte antalet ston men jag har för mig att Stradelton finns både här och var.
*Gamäng (min favorit bland de onumrerade, lite yngre hingstarna): blev far till Garibaldi 339 och 31 stamboksston.
*Homér: far till 6 ston
*Original 187: 5 ston
*Biarritz 294: Abbé 435 (far till Pontus 497 bl.a.), Arno 440, Souvenir 412, Tintoretto 416 och 60 ston.
*Fenix 330: inga ston, blev tävlingshäst.
*Picasso 400: 18 stamboksston, sedan kastrerad.
*Avanti: far till Avepal och Bridge, samt 34 ston.
Avepal: Ingiald 107 ("bara" far till 16 stambokston), de övriga Avepalssönerna fick bara ston, eller hingstar som i sin tur bara gav ston.
Bridge: Gavott
Så inga hingstar härstammar från Avanti på hingstsidan, men det finns ju säkerligen hingstar som har Avanti som far på stosidan (hur många det är kan jag inte svara på och det tar nog tid att leta reda på vilka det är).