Casper
Trådstartare
Sv: SNABB hjälp önskas!!!Tik med valpar!
ja du. det lät konstigt i mina öron oxå, men först va det dom större valparna som drabbades så ja tänkte att det kanske stämmer att det liksom blev för mkt av det goda så att säga, men jag e ju själv ganska ny på ämnet avel oxh har en hel trave med böcker som jag läser samt otroligt intr av ämnet djurvård osv, men när det kom till mig själv blev jag "tom i bollen" och vet inte hur jag ska göra riktigt..
Så jag la ut en tråd här för att få tips från erfarna uppfödare samt andra.
Hur mkt kan jag räkna me i vätska att dom bör/kan få i sig per gång?
Tack igen alla för tips!!
Det absolut mest effektiva jag testat (på vuxna hundar och katter) mot "semestermage" (diarré utan andra sjukdomssymptom) är Canicur.
"torkar upp" magen skonsamt och snabbt.
Fick tipset av min veterinär för åtskilliga år sedan och har alltid några tabletter i mitt husapotek. Förut var de lite knepiga att få tag på, men har för mig jag har sett dem på Apoteket nuförtiden.
Jag är verkligen ingen expert på valpar/digivande tikar, men "för mycket eller för bra mjölk" låter konstigt i mina öron. Kan det verkligen stämma?
Det enda jag vet är att så där små knoddar kan bli uttorkade av diarré väldigt snabbt, så jag hoppas att du hittar en lösning ganska snabbt. Lycka till!
ja du. det lät konstigt i mina öron oxå, men först va det dom större valparna som drabbades så ja tänkte att det kanske stämmer att det liksom blev för mkt av det goda så att säga, men jag e ju själv ganska ny på ämnet avel oxh har en hel trave med böcker som jag läser samt otroligt intr av ämnet djurvård osv, men när det kom till mig själv blev jag "tom i bollen" och vet inte hur jag ska göra riktigt..
Så jag la ut en tråd här för att få tips från erfarna uppfödare samt andra.
Hur mkt kan jag räkna me i vätska att dom bör/kan få i sig per gång?
Tack igen alla för tips!!