Snabb fråga om potatis

Aslan

Trådstartare
Jag ska på fredag göra potatismos i ugn. Nu kryper latmasken i mig fram då jag vet hur pissigt trött jag kommer vara på fredag när jag kommer hem. Då ska det gå fort och vara enkelt. Så min fråga är:

Kan jag koka potatisarna och göra moset i morgon och sen på fredag när jag kommer hem köra in det i ugnen och få samma goda resultat som om jag hade gjort det färskt?
 
Sv: Snabb fråga om potatis

Jag tycker inte att potatismos som får stå blir särskilt gott. Du kan väl i stället skala potatisarna när du tycker du har tid (fredag morgon kanske?) och sedan låta dem ligga i vatten tills du ska använda dem, dvs fredag kväll, och koka mos då i stället? Så hade jag gjort! För mig är det mest skalandet som kan kännas lite besvärligt och tidsödande.
 
Sv: Snabb fråga om potatis

+ ett tips är ju också att dela potatisarna i mindre bitar eller i skivor, så går det snabbare att koka dem också!
 
Sv: Snabb fråga om potatis

Skala och skär i mindre bitar och lägg i kallt vatten tills imorgon.
Du kan ju även koka potatisen idag men delar man den i 2-4 bitar först (beroende på storlek) så e dom klara på ett par minuter o då är det ju lätt fixat imorgon :)
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 104
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 627
Senast: Angel
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 659
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 809

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp