Smygande hund

Wingates

Trådstartare
Plexbusen leker med katten just nu (eller försöker iaf) och när leker så har han en tendens till att smyga som en katt, ståendes - flyttar var tass låångsamt osv. Inga av mina bekantas hundar leker på det här sättet, men finns det fler "katt"hundar här på buke? :p

Sv: Smygande hund

Så gör min tik också, sen slutar det alltid med full attack:p Oftast startar attacken med 2 skutt på bakbenen eftersom de är snabbare än framkärran!

Inte lek iofs, annat än färdighetsträning hos vallhundsvappar, men nog smyger de en tass i taget, intensivt iakttagande objektet/objekten.

Billy smyger!
Han är en superduktig smygare och kan smyga länge. Han vinklar dessutom tassarna så att klorna inte nuddar golvet, så att det blir väldigt ljudlöst. Han brukar smyga på mig när jag sitter i soffan, och om jag börjar viska då så triggas hans smyg ännu mer. :D Sedan gör han ett ryck och attackerar mig med pussar. Fina Billy! :love:

Ivan smyger också, men inte riktigt med samma uthållighet och finess.
Ibland smyger de på varandra, som lekinvit.

Alla salukis jag haft hemma har varit riktiga smygare när de leker, jag tolkar det lite som jaktträning :)

En smygande unghund :D
78905_1345126039.jpg

Sonens Dobie mix smyger som en katt. Vi har alltid trott att det ar for att hon var aldeles for liten nar hon kom (runt 5 veckor, nar valparna blev 'utslangda') till honom och att tva katter da tog over hundmamman's uppfostring. Sedan jag borjat hanga pa brukshundklubbar och IPO planer har jag borjat inse att mycket av det ar typiskt Doberman beteende och inte alls for att hon var for liten eller for att katterna hjalpte till med uppforstran.:D

Inte lek iofs, annat än färdighetsträning hos vallhundsvappar, men nog smyger de en tass i taget, intensivt iakttagande objektet/objekten.

Ja, jag har funderat på om det är vallhundsinstinkten som sätter in hos min (får väl hoppas att hon inte hanterar fåren på samma sätt när hon väl får prova att valla dock, smyga och sen flyga på den andra hunden...).

Ja, labradoren gör ofta så när han vill få fart på lagotton. Inte ont anande smyger han på henne innan det blir en liten "attack".

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
996
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
380
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
851
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 814
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka