smutsig bil på service?

M

Marut

okej, snabbfråga nu. Är det okej att lämna in en smutsig bil på service?:angel:
Nu menar jag att den är smutsig utvändigt, men dock ren och fin invändigt.
Har tid på verkstan imorgon och känner väl inte att jag har vaken tid eller lust att tvätta den just nu. Så vad säger ni, kan man göra det eller blir det sura miner av de som ska serva bilen då? :o




haha i-landsploblem..
 
Sv: smutsig bil på service?

Jag gjorde så med våran, den hade en smutsig motor tydligen :p. Fick tillbaka den ren och fin ;)! Nä men ärligt så om de tycker att den är för smutsig så lär de ju tvätta och ta en avgift, men det beror väl på vad de ska göra också, är smutsen inte "i vägen" så gör det väl inget heller..?
 
Sv: smutsig bil på service?

Vilken hovslagare gillar att verka och sko en lerig häst?

Klart det är trevligare med en ren bil men allt går....

//Waern
 
Sv: smutsig bil på service?

Jo självklart förstår jag att det är trevligare med en ren bil, brukar alltid tvätta den innan annars. Men hur vanligt är det att folk egentligen tvättar bilen för att lämna in på verkstan? eller gör nästan alla det?
Får väl kanske ta mig en sväng förbi macken trots allt :p
 
Sv: smutsig bil på service?

nja asså det är en vanlig rutinservice, så de ska väl typ byta olja och sånt där..
 
Sv: smutsig bil på service?

jag skulle tvätta, inte för deras men för din egen skull.. så du ser om de råkat sabba lacken.. inte ovanligt på verkstäderna.
 
Sv: smutsig bil på service?

Jag tvättade min bil dagen innan jag lämnade in den på service. Jag vill inte att servicekillarna ska hänga över min supersandiga bil och skava omkring med sanden mot lacken och repa den.
 
Sv: smutsig bil på service?

Precis som min hund är renbadad till veterinären och hästen är kratsad till hovis kommer,och jag är hel och ren till doktorn,så brukar min bil få bli ren när den ska till "bildoktorn":D

Så ja,jag lämnar bilen ren!
 
Sv: smutsig bil på service?

Har du kvar rostskyddsgarant är det ju bra om de kan kolla lacken för ev. skador...
Annars är det ju svårt att fylla in den detaljen.
 
Sv: smutsig bil på service?

Jag brukar faktigst tvätta bilen innan den ska in på service.....
Jag gjorde det precis när jag köpte bilen och dom skulle serva den och upptäckte att min bil hade tagit in vatten i kupe`n och så dom bytte listor på den och det gick tack och lov på garantin.
Så det var tur att jag tvättet bilen så dom upptäckte det....annars hade jag väl fått åka med en rullande swimmingpool ;)
 
Sv: smutsig bil på service?

Min meck sade alltid att det inte spelar någon roll men den åkte iaf alltid guldtvätt innan jag lämnade in den.
 

Liknande trådar

Äldre Hade min bil inne förra veckan på service. Helt vanlig milservice och självklart hos en Saab-auktoriserad märkesverkstad. Inga...
Svar
8
· Visningar
3 283
Senast: em-pirre
·
Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 832
Senast: Texaz
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 751
Senast: Görel
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 276
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp