Smutsaktiga hundmänniskor?

W

Willebillebus

Satt och småpratade med några kollegor om städning osv.
(jag är inte pedant...:o )

Då kläcker hon: men folk som har hund har det ju oftast lite skitigt, omordent och rörigt hemma :o

Då började jag tänka efter lite, stämmer det?
De hundmänniskorna jag känner har inga "moderna" möbler och flott inredning och vissa skulla man vilja ta fram dammsugaren hos....

Men samtidigt känner jag vissa "hundlösa" som har det lite si och så hemma också.

Vad är eran erfarenhet och hur har ni det hemma? är det fritt från hundhår och kan ni gå barfota utan att få sand unde fötterna...?

*bara nyfiken*

Sv: Smutsaktiga hundmänniskor?

Nu har jag ju inte hund men har bott med hund (och tre katter) förr. Det har varit dammsugning i princip varannan dag då och allt hår man sög upp var i princip på golvet efter fem minuter igen. Det blir fort skitigt hos människor med pälsade djur och ids man inte springa med dammsugaren i högsta hugg är det ju inte så konstigt att det blir hårigt :p
Nu har vi ett par katter och tycker det behövs dammsugas varje dag egentligen, men det orkar jag inte med. För den delen har vi inte så mycket besök heller :D

Sen när detkommer till om folk med hund har det omodernt så får jag väl lov att säga att jag inte håller med. Det är ingen av dem jag känner som har det speciellt omodernt hemma hos sig :p

det beror väl på vad man prioriterar.
Men har man hund så tror jag inte att man vill ha hur snygga o moderna saker som helst..
Iaf inte jag.. jag vill inte köpa en dyyyyr skinnsoffa som hundarna kommer att ligga sönder efter en kvart eller nått :p
Så dt beror ju som sagt på vad man prioriterar

vi har hundar och vårat hus är nyrenoverat och mordent

dock dammsugar vi varje dag p.g.a allt hundhår:angel:

Jag är uppvuxen med många hundar och katter då min mor var uppfödarna när jag var yngre.
Vi hade ett tiotal djur hemma (lägenhet) och det var Alltid hår och fläckfritt hemma!
Visserligen är min mor (jag med) en riktig pedant och skulle aldrig klara av att ha det stökit/smuttsigt hemma,det finns bara inte.:angel:

Vi har alltid haft moderna/nya möbler hemma som inte tagit ngn större stryk/skada alls utav djuren.(Trotts att djuren hos mamma alltid fått vara uppe i sofforna och dyl.)

Samma sak är det hos mig och sambon,städat och fint,men här får djuren sällan vara uppe i tex. soffan och ännu mindre sängen så där behöver man inte oroa sig det minsta för att få hår på kläderna.

Jag personligen skulle faktiskt inte klara av att ha det smuttsigt hemma,och ändå så städar vi "bara" varannan, var tredje dag.
Men sen underlättar vi det hela med att regelbundet borsta/bada djuren och även noga torka hundarna efter promenad om vädret varit dåligt.
Men som sagt,det är jag uppvuxen med och det stör mig inte det minsta-snarare tvärtom,det Finns inget härligare än ett rent och väldoftande hem:p :love:

Så ja,vi kan Lätt gå barfota hemma utan att ens få "missfärgade" fötter alt. känna grus under dem.;)

Men det är jag/vi det.:D

Vadå, MÅSTE man ha det modern hemma?

Vi har det lite rörigt hemma, men det beror knappast på hunden.

(Vissa människor vill jag borra hål i huvudet på för att släppa ut dumheten.)

Jag känner bara 3 hundmänniskor såpass bra att jag varit hemma hos dem.
2 har det omodernt och stökigt, 1 har det otroligt prydligt, modernt och fint.
Jag tillhör nog någon blandning. Har modernt och välmöblerat och så, men lite då och då blir det stökigt som sjutton.

Jag har det inte modernt, men jag har det inte så värst stökigt eller skitit inne heller (tror/hoppas jag :o )

Jag kan ju bara utgå från de jag känner som har hund och det är väl så att har man bara en hund som endast får vara i hall och kök, så kan man ha superprydligt och jättemodernt.

Har man som jag många hundar som man åker runt och tävlar med, så prioriterar man oftast hundarna före moderna möbler och pedantstädning.

Jösses, skulle jag vara pedant skulle jag ju inte få göra annat än att städa dygnet runt för att ha det kliniskt rent inne :eek:

Och ja, man kan oftast gå barfota utan att känna grus under fötterna :p

Tillägg: Det beror ju på vad du menar med modernt dessutom..

Våra grejor är hela och fräsch, köpta nya en gång i tiden och ungarnas möbler på respektive rum har inte allt för många år på nacken heller.
Däremot köper vi kanske inte alltid det modernaste och trendigaste, men det tror jag inte vi hade gjort om vi varit hundlösa heller. Vi köper det som vi gillar, inte vad som är modernt ;)

Senast ändrad:

Jag har hund och jag har det inte stökigt hemma, inte omodernt heller.
Eller ja....jag har en stil som jag tycker om, men mitt hem är definitivt stylat.

*delvis knapplån*

Nu beror det ju lite på vad man har för umgänges krets. Vi känner både "inrednings/städ freak" som tycker att bara blotta tanken på att ha hund som smutsar ner äcklar dom.
Och människor som skiter fulltsändigt i hur det ser ut, "man går ju hem till folk för att umgås med människorna i hemmet inte deras möblemang och hårfria golv"

Själva har vi det lite hårigt och rörigt (som man inte kan beskylla hundarna för), men inte särskilt skitigt. Mest massa kläder i hallen för div. ändamål + leksaker (sonens) lite varstans.

Alltså.. Det finns en anledning att vi inte har så mycket mattor hemma. :angel: Lättstädat och skönt! Dammsugningen går på ett kick och det är enkelt när man ska skura. :idea: ;)
Annars tycker jag nog att vi har ganska modernt och stilrent. :idea:

5323666981.jpg

5353200601.jpg

5303848666.jpg

Väldigt tjusigt ni har det!

Vi kör på samma vad det gäller mattor!

(inga barn gissar jag :) )

Jag o sambon har hund, vi har nya möbler men städningen är det lite si och så med:angel:
Men de hade nog inte spelat ngn roll om vi hade haft hund eller ej, hade nog varit lika dammigt osv ändå då vi båa avskyr att städa..

Min pappa har hund, hans fru har städmani så där är det verkligen fläckfritt..

Det är nog don efter person som gäller:)

Du får flytta norrut, lägenheten ligger ute på blocket. :D
Ska flytta till Norge om 2 veckor. :D

Månaden innan vi bestämde oss för att köpa hund så hade vi beställt en vit:angel: soffa. Nu ligger inte hunden i den men visst får jag dammsuga sidorna ofta.

Jag har varit pedant men det har avtagit med åren och min man har frågat flera gånger varför vi ska bo i en lagård. Hade då två marsvin och en innekanin + katt. Nu har vi tre katter, två marsvin och en stor hund som skitar ner ganska rejält och vi dammsuger inte varje dag, det hinns inte med!!! Prioriterar andra saker och har köpt innetofflor för det är äckligt att gå på grusigt golv och hunden slaskar bra när han dricker.

Men när vi städar blir det så fint, pedanten kommer fram ibland och då blir det rent och då passar jag på att gå barfota, nästa dag åker tofflorna fram igen. Jag är mer noga med bilen:rofl: det är det enda som jag orkar hålla rent i.

Visst är det skönt utan mattor! :bow: Mattor är bara besvärliga att få bort hundhåren från. Det är nog jobbigt att dammsuga soffan var och varannan dag. :D
Och några barn finns här inte. Men så småning om. :idea:

Här hemma är det också svårt med mattor, redan innan valpen dykt upp. Detta beroende på att min man verkar komma in i ett rum som Kramer, och mattorna glider minst en meter i sidled.

Vi har två tv rum och efter att vi köpte nya skinnmöbler får hundarna bara ligga i sofforna i det ena rummet. Kan vara kul att ha ett rum där gäster kan sitta utan att få hundhår på kläderna och nästan bli bortknuffade ;) Jag gillar att ha rent och snyggt men har inte heller många mattor. Lättare att städa då ;) Jag dammsuger på undervåningen så gott som varje dag och våttorkar några gånger i veckan. Uppe dammsuger jag ett par gånger i veckan och våttorkar en gång. Hundarna är mest nere.

Folk som har många hundar tycker jag nog ofta har det lite sådär hemma. Ofta luktar det hund och är lite skitigt på golven. Men det är även hos andra med som bara har 1 hund. Sen gäller det dock inte alla.

Vi har en hund, samt ett antal katter, men hos oss luktar det inte hund. Jag är en ganska pedant person och vill komma hem till ett rent hus som luktar gott. Annars blir jag stressad. :D Jag har inget emot att skita ner mig men hemma ska det vara fräsht. Så jag tror att det är väldigt olika. Nu har vi inget modernt exemplariskt hem, då vi precis flyttat till eget hus, fått jobb osv. Men vi planerar en hel del. Dock hoppar vi över de vita sofforna och andra diverse smuts-ovänliga inredningsprylar. ;)

Liknande trådar

Hemmet Har funderat på en grej främst idag när jag gått med dammsugaren i högsta hugg och frenetiskt städat varje liten vrå. Tycker det blir...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
21 238
Senast: Nytant
·
Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 766
Övr. Hund Jag behöver någon att lufta lite tankar med. Jag är uppvuxen med hund, men inte haft någon egen när jag flyttat hemifrån, men jag har...
Svar
8
· Visningar
1 070
Senast: mandalaki
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 229
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka