Smutsaktiga hundmänniskor?

Sv: Smutsaktiga hundmänniskor?

Shit:angel:
Jag damsuger varje dag men har ändå ofta grus under fötterna och vita strumpor undviker jag:D .

Man kan ju tänka att det även beror på vilken ras man har. Nu har jag en väldigt stor, väldigt långhårig hund som det kvittar hur mycket jag torkar tassarna på så faller det ändå av smuts när han väl är helt torr.
Jag har slutat bry mig.
Vad gäller inredning osv så köper jag de möbler jag tycke är snygga men så får ju min hund varken vara i soffan eller sängen.

Att inte ha mattor är ett hett tips!

Vad är eran erfarenhet och hur har ni det hemma? är det fritt från hundhår och kan ni gå barfota utan att få sand unde fötterna...?
:rofl: tyvärr går det inte hemma hos oss den här tiden på året..dörren står öppen jämt o hundarna springer fritt in o ut då vi har hela stora trägårn inhägnad..
våra hundar sover dessutom i soffan (taxen i sängen:) ) så jag HADE tänkt att byta ut det gamla skrället men eftersom vi nu har valpar får det vänta ett tag. Tror att det blir som när Gnist skulle köpa frys o det blev en hund, det blir nog ingen soffa för mig utan ett litet welshföl:love:

Min mamma som är städpedant hon bara suckar o stönar när hon är hemma hos mig-men jag har med åren "prioriterat bort" värsta superstädningen....

De flesta jag har varit hemma hos som har hund har det ganska sktigit enligt mitt tycke o smak:angel:
Jag har/har haft förvisso inga hundar som hårar ännu (men en är på väg:cool: ) men de är små och eftersom att jag så gott som bara går i skogen med dem blir det en jäkla massa grus o annat skräp som sätter sig i pälsen. Trots det är det oftast väldigt rent här för jag är väldigt pedantisk och vatrivs frukatnsvärt om det inte är tip top hemma. När nya vovven kommer ska jag stå i med kardan i skogen och gno som ett djur för att förhoppningsvis slippa en massa hårhögar.Men helt hårfritt lär det ju knappat bli:cool:

De flesta jag har varit hemma hos som har hund har det ganska sktigit enligt mitt tycke o smak:angel:
Jag har/har haft förvisso inga hundar som hårar ännu (men en är på väg:cool: ) men de är små och eftersom att jag så gott som bara går i skogen med dem blir det en jäkla massa grus o annat skräp som sätter sig i pälsen. Trots det är det oftast väldigt rent här för jag är väldigt pedantisk och vatrivs frukatnsvärt om det inte är tip top hemma. När nya vovven kommer ska jag stå i med kardan i skogen och gno som ett djur för att förhoppningsvis slippa en massa hårhögar.Men helt hårfritt lär det ju knappat bli:cool:

Jag får nog hålla med...
Dock så har jag 3hundar som smutsar av sej MASSOR (både päls och skräp...), men jag blev så jäkla less en regnig dag att jag åkte och köpte en grind och monterade upp, så nu är hundarna förvisade till hallen när dom är dyngiga :devil:
Förövrigt så låter jag alltid dammsugaren stå framme och den används flitigt..

Jag har ju ingen hårig hund direkt men jodå, sand finns det gott om på golven ändå och jag har en sliten tygsoffa från 60-talet bara för att jag inte ville köpa en ny när jag skaffade valp :angel:

Hos vissa hundmänniskor är det tydligt att det finns hund på ett eller annat sätt, hundhår och sand på golvet, man snubblar (förutom på hundarna) även på hundleksaker/tuggben när man kommer innanför dörren osv. En bekannt som då hade 3 hundar hade en skylt uppsatt på väggen så man såg den direkt man kom innanför ytterdörren: "Välkomna! Dammsugaren har pajat, men hoppa över skräp och tussar", det passade väldigt bra in i det huset som förövrigt var "en enda röra" ;)

Sen har jag även besökt hundmänniskor som har det välstädat och fint också, det enda som skvallrat att de har hundar är att det oftast inte ligger några mattor på golvet...

Ingen av dom jag känner som har hund har det smutsigt eller omordernt hemma, inte hos mig heller. Iofs springer mamma runt med dammsugaren och golvmoppen efter varje promenad typ:angel:...
Hade inte hon varit en sån som alltid vill ha det rent och snyggt, så skulle det nog se ut som ett bombnedslag här!:o

Fast trots allt är det nog lite slitet här och var nu, valpisen har bitit sönder både skor, mattor och andra möbler m.m här hemma;)

Det är så kul det här...fick ett brev av min sk svärfar som menar att min karls lägenhet är raserad i hans ögon pga hundarna jag tagit dit. Han kräver att jag ska dammsuga 1 gång i veckan och våttorka golven vart 14:e dag med lakansbyte i sängarna... :rofl: :rofl: :rofl: fy fan vad vidrigt det skulle vara här om man skulle följa hans städråd med 3+1 hund i lägenhet om 78kvm.

Jag har två pyttehundar på vardera 3 kg. De är visserligen långhåriga. Så de fäller ju en del då och då. Men borstar man dem bara regelbundet och dammsuger ordentligt så blir det varken skitigt eller hårigt.
Jag torkar/tvättar alltid av hundarna om de är skitiga eller blöta innan de får komma in.

Vi har väl en möbel som inte är så snygg. Det är vår soffa som jag inte gillar designen på. Men vi har tänkt köpa en ny när vi orkar ta tag i det. I övrigt har vi väldigt nya, trendiga och fräscha möbler. Och lägenheten i sig är ganska ny och fräsch också.
När jag bodde hos mina föräldrar var det samma sak. Städat, rent, fräscht och snyggt.

En del hundmänniskor jag varit hos har lite stökigt eller otrendigt eller smutsigt. Men lika många eller fler har väldigt snyggt och fräscht.

Det är väl upp till folk hur de vill leva. Jag bryr mig inte om hur andra har det. Bara jag får ha det som jag vill hemma.

Satt och småpratade med några kollegor om städning osv.
(jag är inte pedant...:o )

Då kläcker hon: men folk som har hund har det ju oftast lite skitigt, omordent och rörigt hemma :o

Då började jag tänka efter lite, stämmer det?
De hundmänniskorna jag känner har inga "moderna" möbler och flott inredning och vissa skulla man vilja ta fram dammsugaren hos....

Men samtidigt känner jag vissa "hundlösa" som har det lite si och så hemma också.

Vad är eran erfarenhet och hur har ni det hemma? är det fritt från hundhår och kan ni gå barfota utan att få sand unde fötterna...?

*bara nyfiken*

vi har en hund och 3 katter på 65 kvm jag å min sambo. så nog finns det lite hår. men vi brukar städa och hålla rent faktiskt....

*kl*
Här hemma är det inte smutsigt och omodernt iaf, trots en drygt 25 kilos hund.
Vi dammsuger ungefär varannan dag, och jag har städdille, och ingen har klagat hittils ;)
Vi har tom en vit soffa i mockaimitation, och den håller sig ren, eftersom voffa vet att hon ska ligga på den sidan hon har sin filt på.

vi har mycket modernt och stilrent hemma, inte smutsigt eller dammigt och vi äger 2 hundar :)

När nya vovven kommer ska jag stå i med kardan i skogen och gno som ett djur för att förhoppningsvis slippa en massa hårhögar.Men helt hårfritt lär det ju knappat bli:cool:

Vad blir det för ny hund då? *nyfiken* :) Hårar inte westien du har?

Vi körde på den där karda-utomhus-så-det-ryker metoden med vår alaskan, det gör faktiskt en hel del nytta.. men å andra sidan kunde vi hitta enstaka hårstrån efter henne 3 år efter att hon dött också, j*kla hundhår att kila sig in överallt :angel: :D

DEt är väl inte så vackert hemma hoss mig precis. Men jag har så mycket annat jag vill göra än att städa! Och jag ska köpa nya soffor nån gång, men varje gång jag tänker göra det så flyttar det in en ny hundvalp eller kattunge och då känns det rätt meningslöst :D

hehe.. Är man sambo med en pryltokig pedant så är det garanterat modernt och skinande hemma. Trots flera hundar. Sen är jag aningen pedantisk själv så kanske inte ska kasta sten i glashus. Däremot har vi flera gånger fått kommentarer som "oj, va rent ni har FAST ni har hund" så de verkar onekligen som att de tror att man ska vara lite lortgris med möbler från 1652 ;)

Liknande trådar

Hemmet Har funderat på en grej främst idag när jag gått med dammsugaren i högsta hugg och frenetiskt städat varje liten vrå. Tycker det blir...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
21 238
Senast: Nytant
·
Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 766
Övr. Hund Jag behöver någon att lufta lite tankar med. Jag är uppvuxen med hund, men inte haft någon egen när jag flyttat hemifrån, men jag har...
Svar
8
· Visningar
1 070
Senast: mandalaki
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 229
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka