Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns dom som smörjer sina hästar på tävlingsplatser oxå för att vissa hästar stressar upp sig när dom känner främmande hästars doft.Tyvärr vet jag inte Vad dom smörjer med ...
Vad hade du svarat om hon haft en hingstig valack?
MVH Russin8
Vad hade du svarat om hon haft en hingstig valack?
...träning, träning, träning, disciplin, träning, träning?
En hingst ska veta när det är JOBB och när det är Betäckning. Vet de inte detta får man lära dom det...
Annars får man väl skära dom..........
Nolltolerans! Kan dom inte uppföra sig, så får man lära dom det - är de Hi-iga, brötiga och uppe i det blå.. så är det dags att börja fundera på om den individen passar som hingst eller ej...
..och vaddå smörja in näsborrarna och hindra lukt? ..Så hingastastackaren ska få lita till ögonen då? Ant så Ser han la att där är ett sto (dom går ju inte Bara på snoset..) eller så finns ju risken att han tror det är en "rival"..?
Peh.
Lär hingstarna uppföra sig istället. Det mår alla bättre av i långa loppet,
Det finns hingstgaller att skruva upp i trailern ..så har han ingen möjlighet att nosa på stona..Fast det är väl ändå en väldig skillnad att stå i samma stall och att stå tätt brevid i en transport?
Jag har hållt på med travhästar i ganska många år. Då har jag träffat på hingstar som inte gör en fluga förnär och jag har träffat på hingstar som definitivt borde ha varit vallacker. Men vad jag kommer ihåg så stod de sällan brevid ett sto i lastbilen. Det var alltid en valack emellan. De få gånger man var så illa tvungen att göra så hade man alltid vicks i näsborrarna.
Mvh
Tora
Det finns hingstgaller att skruva upp i trailern ..så har han ingen möjlighet att nosa på stona..
En väluppfostrad hingst klarar av att åka trailer med ston bredvid sig också.
vinkar , hej hej
Det finns hingstgaller att skruva upp i trailern ..så har han ingen möjlighet att nosa på stona..
Dom kan faktiskt reagera på något ena dagen som de inte alls reagerat på dagen innan. Det kan vara något utanför trailern, som andra ston, andra hingstar som får den att reagera gentemot stoet/valacken inne i trailern på ett annat sätt än den brukar. --- Bara naivt om man tror det, och är man naiv ska man hålla sej från hingstar.