Sv: Smiter KANSKE före i kön..
Kan de verkligen va så att de är på G utan att man känner nåt
hon sa att de kan bero på att jag är hästtjej och har andra muskler än "vanligt" folk
Jag vakna någon gång mellan 1-2 på natten, då var bebisen helt galen och sparkade lixom mellan revbenen istället för på revbenen. Gick och kissa som vanligt å reagera då på att mina ben var så svullna!
Kl 5 vaknade jag av att vattnet gick.
Kl 6.10 reagerade jag på att jag haft 4 värkar inom 10 min och vi åkte in. Ville hellre då åka hem igen om det var så.
Det blev bara tätare å tätare men inte speciellt jobbiga värkar.
När jag sen barnmorskan kom in vid 7,30 börja de bli jobbigt å de var värkar hela tiden, barnmorskan stängde av ctg'n efter bara några minuter å undersökte å jag var då bombsäker på att jag bara var öppen någon cm och skulle få gå sådär i flera timmar
Var då öppen 8 cm å bara å byta rum, han precis byta säng innan 1a krystvärken kom vid 7,45!
När vi var på föräldrarutbildning sa bm att det tar 3 timmar för livmodertappen att utplånas och 1 timmer för varje cm, långsammare för förstföderskor.
För mig blir det då 11 timmar, och det var ungefär när mina föräldrar åkte hemifrån och jag tog sista kortet på magen och då såg min mamma på mig att något var på gång, jag var lite svullen och var hur varm som helst! Men kände som sagt ingenting.