Smidiga lokor till shettis?

Sirpafinnen

Trådstartare
Är det någon som vet var man kan få tag på lokor som inte är klumpiga på en shettis?? Har haft en shettisloksele hemma men lokorna såg nästan groteska ut tyckte jag 'ler', känns onödigt liksom. Kör rockard med giggsele men skulle vilja ha lokans dragvänlighet när vi skumpar fram i skogen i backe upp och backe ner :D

Sv: Smidiga lokor till shettis?

Hej!

Det är nog svårt! Dom flesta lokselar är lite klumpiga för en shettis.
Men du har ju däckel, så du skulle ju kunna specialbeställa ett par lokor nånstas ifrån jag vet inte var :crazy: !
Iden var ju inte så tokig iaf! :D

Mvh Lisa

Lokorna från Granngården är smidigast till shettis tycker jag. De ser inte alls för stora ut.
Vi provade en från Globus innan (cheetak) och dessa lokor var verkligen groteska!

Granngården.. ska höra med dem. Gissar att man måste köpa hela selen.
Ja det bästa vore ju att kunna specialbeställa smidiga lokor som man bara växlade med bröstan på en o samma sele typ.. Vore man lite händig så kunde man ju tälja till ett par själv!??

Hej!

Tälja lokor själv varför tänkte man inte på det? :rofl: :D
Svårt blir det ju men inte omöjligt! :)
Fast man kan nog inte ha vilket träslag som helst. Gäller ju att vara händig med sågen! Järnskoning lär ju inte behövas!
Det är så roligt med selar tycker jag!
Jag har skruvat isär min loksele i minsta detalj, och sen plockat ihop för att få den passande på mitt lilla vis! Selen blir lite smidigare om man tar bort draglädren och sätter linorna direkt i lokorna! Jepp så gör jag! Fast jag har "bara" draglinor i nylon så jag ska sätta på nått ludd ifall att det skulle skava. Nylon kan ju bränna vilket läder inte gör. Det fick jag bittert erfara när jag gjorde ren linorna snabbt (drog linan genom handen), aj så ont det gjorde :( !

Var kan man hitta granngårdens selar? I de butiker jag varit in i har de inga lokselar. har sett en skrumpen bröstsele det var allt.

Mvh Lisa

Jamenvisst! Det borde ju int vara sååå svårt att göra ett par lokor själv, har nordisens finlokor att gå efter, en klurig sambo och en mor som är bra på att sy o så (tänkte då på vadderingen då). Det nervösaste är väl att få det hela bra mot pållen.. Hans draglinor är rejält långa så jag skulle kunna göra som du å fästa dem direkt i lokan :D

Fler som har funderingar? :D

De har för det mesta inte sånt som lokselar hemma, det är beställningsvaror. Be dem om Källquist-katalogen, allt som finns i den tar de hem. lokselen är med däri. Den kostar drygt 4 000:-

Hej!

Hm jag tror jag kikat i en sån katalog (Källquist) en gång och jag tyckte lokselen såg presis ut som den lillhästenistav säljer!
Fast dom har ju typ bara återförsäljare, säljer väl inte själva, Källquist?

Mvh Lisa

Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 805
Senast: Imna
·
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 930
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 348
Senast: mmbot
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 389
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka