_FiA_

Trådstartare
På min arbetsplats finns det en tjej som jag jobbar med, och vi har lunchrast samtidigt ofta, inte alltid men ofta. Och tiderna är heller inget vi kan styra över. Problemet jag har med henne är att hon smaskar när hon äter, jag har aldrig varit med om någon som smaskar så mycket av så pass lite mat. Hon äter jätte små tuggor och det är ingen speciell mat utan helt vanlig. Men det låter som att hon har klister i käften, hon tuggar lite med öppen mun också.

Smaskande och att tugga med öppen mun är inget jag någonsin stört mig på hos någon annan, har inga problem med sådant. Men det här är ju extremt och jag blir äcklad och får svårt att äta min mat till och med, blir illamående.

Kan jag säga till henne, eller är det bara sånt man inte gör? Samtidigt så vet jag faktiskt inte hur hon ska kunna ändra på det, hon tar som sagt små tuggor och äter försiktigt.

Min pappa gör likadant och jag har sagt till honom många många gånger. Men det tycks inte hjälpa. Nu tillhör jag ju iof familjen, så det är möjligt att det hade hjälpt om nån utomstående hade sagt åt honom. Du kan ju testa att säga till en gång och hjälper inte det så är det nog inte lönt. Jag tror sånt beteende kan vara svårt att lära om ?

Uuuh har samma "problem" på mitt jobb, men stör mig på alla som smaskar iofs. Har inte vågat säga något dock.
Men kanske "Ursäkta men du smaskar så, jag har svårt för det så jag sätter mig någon annanstans"? Jag vet inte...

Hade en vän när jag var yngre som åt precis sådär, tog pyttetuggor och smaskade loss på dom... blä, var skitjobbigt!

Så ja, jag förstår dig iaf! :P

Mina föräldrar smaskar åxå. Särskilt min mor. Jag blir så äcklad att jag sätter mej i ett annat rum. Har sagt till flera gånger och förutom att det inte går in så fortsätter hon ännu värre. Men när dom är hos nån annan och äter så äter dom så fint så

Nu är det lite obehagligt att käka (tugga) med öronproppar men det kanske kan vara något att testa?

Jag är väldigt ljudkänslig och bär ofta hörselkåpor (neonrosa :D)... Mina nya earplugs (?) stänger ute ljud också och ibland använder jag dom utan att ha musik/bok igång...

Jag tror jag hade tappat förståndet (om jag haft något) om någon satt och smaskade nära mig utan att jag kunnat dämpa ljudet. :cautious: Känner hur det liksom ilar i själen av tanken på en smaskare :D...

Vi hade en sån på ett jobb och hon drällde dessutom mat på tuttarna också:eek:. Det värsta var att hon var trevlig och smart och duktig med kunderna :crazy:. Att hon inte såg sig själv är ett mysterium

Uäck.
Ger obehagliga flashbacks av min svärmor som tuggade med öppen mun och pratade med munnen full av mat......

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 234
Senast: Juli0a
·
Mat Jag vill börja med att den här tråden har inte med mina kollegor att göra och deras gränslösa kommentarer. Jag undanber mig därför alla...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 402
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 531
Senast: Ramona
·
Småbarn Det kanske blir fler trådar då det här är en droppe i en bägare.. Jag tycker inte att pappan till vårt barn som nu är 2 år fungerar...
2
Svar
33
· Visningar
4 235
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar