smärtstillande till undulat?

Messy

Trådstartare
nån som vet hur man ska spä ut alvedon eller ipren i vatten, alltså förhållandet?!
veterinären sa det till mig en gång (1-2år sen) men jag minns inte... å jag tror att min pippi har ont i sitt ben :(
veterinären svarar ju inte nu, mitt i natten typ... ska ringa i morron bitti...
vill ju inte överdosera...
kan man typ krossa en tablett å ge med smör? då blir det ju superliten del...

har varit iväg för att avliva henne TRE gånger (under flera års tid), men blivit hemskickad igen (av olika veterinärer)... hon kan inte sitta på pinne längre, ligger på en handduk i en liten bur (vilket veterinären vet)... äter å kvittrar å så... å de andra pratar med henne... inte så kul liv kan man tycka, men hon är glad, ligger å tittar ut genom förnstret å på kvällarna ligger hon på min mage å får kolla på tv å så... hon har inte LIDIT iaf!!!
jag bor inte hemma, men är hus och fågelvakt nu, tycker att hon är tröttare än förr (lättare å se när man inte träffar henne varje dag)... å i kväll börja hon flämta å titta på sitt ben å typ "nagga" lite på det... så jag vet inte... hon är 12 år, så hon är ju inte direkt purung heller... :(
mamma sms:a typ "äter hon kex med smör så får du hålla liv i henne tills jag kommer hem"... :D hmm...
ingen får missuppfatta å tro att mamma vill att fågeln ska lida för hennes skull, så ere INTE...
svåra beslut när man har haft dem så länge... :cry:
min lilla Gilda :love:

Sv: smärtstillande till undulat?

Messy skrev:
hon har inte LIDIT iaf!!!
Va? Hur får du ihop d med detta?:
Messy skrev:
hon kan inte sitta på pinne längre, ligger på en handduk i en liten bur (vilket veterinären vet)... äter å kvittrar å så... å de andra pratar med henne...
Tycker ni borde avliva henne NU! Ett liv utan att kunna röra sig, sittandes i en handuk är inget liv för något djur!

Sv: smärtstillande till undulat?

jag ringde vet idag, tyvärr va hon inte på plats, men sköterskan läste upp i journalen! ska ringa imrg igen!

Jo, hon har som sagt varit hos vet. TRE gånger för å avlivas, men blivit hemskickad...
jag tycker faktiskt att det är lite fräckt gjort av vet. (olika som sagt var), för oavsett vilket djur man har så är det ändå ett svårt beslut att fatta!!! Har hänt med flera undulater (jag har haft en hel del, flertalet över 10år), när man går till vet för å avliva, så ger de medicin å man VET att det hjälper inte, för när man väl ser att en undulat är sjuk så är det kört (de spelar ju friska in i det sista)... Nu är ju den här inte sjuk SJUK, utan har ett handikapp...

Hon har inte lidit, för hon har inte haft ont, å hon kvittrar äter å putsar sig, en undult som mår dåligt slutar med sånt!!
Hon är dessutom kontaktsökande, å pratar med dem bredvid (burarna är vägg i vägg)...
Jag har haft henne i tolv år, så jag vet hur hon "ska va"...
Ok, jag erkänner att det är absolut inte 100 som en undulat ska ha det, men jag vet en annan som har en handikappad undulat som klarar sin fin-fint!!!
Hon är fortfarande som vanligt, men naggar å tittar på benet, så NU däremot misstänker jag att hon har fått ont, men det har gått två dagar, så, det anser inte jag är en lång tid.

Får iaf se vad vet säger imrg... jag vill inte att min fågel ska självdö eller tyna bort, bättre å "ta dem i tid"...

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 412
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama