Det är väl lika bra att inleda tråden med att Jag vet att en inte bör ställa vård-frågor på ett internet forum. MEN, någon kanske har varit med om liknande och jag känner inte riktigt att jag vill belasta sjukvården om det är något som inte är akut.
Igår hände det något väldigt väldigt konstigt med min kropp.
Jag gick och la mig vid 00 tiden. Ungefär vid 03.50 vaknade jag och mådde förjävligt rent utsagt. Jag mådde fruktansvärt fruktansvärt illa, samtidigt som jag hade en grym smärta i ryggen, innanför revbenen. Det var så pass att jag tog två alvedon. Provade att avvakta för att se om det blev bättre. Nope, inte bättre. Jag sprang på toa kanske 3 gånger och hade tarmtömning varje gång...
Vid 05 hade smärtan fortfarande inte släppt. Inte ens förbättrats lite. Så då bestämde jag mig för att ringa 1177 och rådgöra med dom. Tyvärr (eller ja...) kunde dom inte svara på vad det kunde vara för något, utan sa att OM jag inte stod ut hemma så fick jag åka in till akuten. Men eftersom jag vet hur det är på akuten så valde jag att stanna hemma och försöka stå ut.
06 hade det fortfarande inte blivit bättre. Inte sämre, men inte bättre heller. Jag kunde varken sitta upp, ligga ner, stå eller gå omkring. Oavsett vad jag gjorde så blev det inte ens lite bättre. Hittade någon ställning när jag satt, och sträckte ut ryggen och benen och höll i fötterna. Det måste ha sett väldigt märkligt ut. Det gjorde att jag kunde andas lite, även om det inte hjälpte helt.
Jag lyckades på något sätt somna runt 08, vilket var skönt. När jag vaknade igen så mådde jag mycket bättre i ryggen. All smärta var borta. Det enda som var, var att jag hade en grymt jobbig huvudvärk, frös som jag hade feber och kände mig allmänt dålig. Så jag somnade om och sov genom hela dagen.
Nu har smärtan börjat komma tillbaka. Det är inte alls så farligt som det var igår, men inte heller helt bra. Jag är öm på ryggen där den gjort som ondast, men det syns ingenting utanpå.
Jag undrar om detta kan bero på att jag har varit förkyld hela veckan. Hostat som en rostad gnu (dvs mycket!) och att jag kanske har träningsvärk i lungorna/sträckt mig på något märkligt sätt. Det är det enda jag kan komma på som låter lite vettigt.