Smart katt!

J

java

Min 8 månader gamla katt är bara så smart!
Idag köpte jag en ny leksak åt katterna; en mus som man "drar upp" i ett snöre, så hoppar musen omkring lite. Mycket spännande! Längst ut på snöret sitter en liten ring. Efter att katten iakttagit mig dra upp musen några gånger tar han tag i den, biter i ringen och drar upp snöret själv! :banana: Vilken otroligt smart katt! Han verkade förstå precis - att om han drog i snöret (OCH höll emot musen med tassarna!) blev musen "levande"! :D
Undrar vad jag mer kan lära honom! Hämta telefonen när det ringer?!
Sedan han var liten kattunge har han apporterat hårsnoddar, men det verkar de flesta katter göra..
:bow: :bow:

Inte mina. Jag har en katt som är besatt av hårsnoddar - men apportera?

I vårt fall går det till så att matte kastar hårsnodden, katten jagar den - sen får matte hämta den och kasta den igen :D.

mandalaki

Jag kastar och katten hämtar dem och lägger snodden framför mina fötter. Om jag inte kastar iväg den igen petar han lite på mig och säger sitt speciella "mm" (Betyder nog lek med mig då!!) :love:
Så här kan vi hålla på i timmar om Aslan får bestämma!

Det är jättegulligt! Jag har försökt lära min det, men det är omöjligt. Jag kastar snodden, han spelar kattbandy med den en liten stund. Sen stannar han vid snodden och tittar uppmuntrande på mig.

"Kom då, kom med snodden", säger jag - och då kommer han glatt med svansen i vädret men snoddjäveln ligger kvar. Den får jag hämta.

Han tycker väl att jag behöver motion så han är nog egentligen smartare än din katt :rofl:

mandalaki

Det är sant!!
Ibland undrar jag också vem som aktiverar vem. Katterna kanske tycker att vi är sååå duktiga som förstår att vi ska skjuta iväg hårsnodden.. :rofl:

Min katt tittade på när min lillasyster lekte med sin heliumballong, sen när hon blivit less tog han tag i snöret med tänderna och gick iväg med ballongen och tänkte gömma den :D
Han apporterar plastpåsar också :p

roligt! min apporterar möss dagarna i ända.. hårsnoddar går an det oxå. kastar jag inte dem till henne gör hon allt för att få mig att göra det. Hon e dessutom världsbäst på att fånga dem i luften, hoppar en meter upp och gör en volt.. Undrar hur det blir om hon blir utekatt ngn gång. Tar väl hem alla möss hon fångar och ber mig leka med dem..

Min katt brukar ta lyra, dock på marken. Skulle han hoppa upp en meter i luften och göra en volt så skulle han nog bryta benet (igen) :crazy:

Där ligger min katt i lä! Vi får ligga i hårdträning några dagar, så får vi se om han klarar det också! :D
Just nu åker han kana i badkaret! :banana:

Roligt!!
Fick en chock en dag när jag märkte att hon hoppat från badkaret upp till draperistången.. och därifrån till golvet.. galna katt´..

efter det skaffade jag en försäkring på henne. en vacker dag kommer hon väl, ve och fasa, bryta benet eller ngt..

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 775
Senast: MissFideli
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 994
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 407
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 362

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka