smal ponny?

E

EmelieLundgren

jag har en liten c-ponny som är lite tjock, som också går på banting just nu.

jag rider han 3 dagar i veckan (ridskolehäst)
och ska snart få ta hem han över sommaren, då rider jag ungefär 5-6 dagar i veckan, jag håller på tävla han och så.
så vill gärna ha förslag på hur man tränar upp konditionen på hästen på ett bra sätt och hur man gör dom lite smäckrare.

tacksam för svar :)

18680378.jpg

19030887.jpg

20494575.jpg

Sv: smal ponny?

vilken söt ponny du har!!:love:

långa ridturer i lugnt tempo, kantra i lugn galopp och trav! mycket klättring! men glöm inte att ha kul med ponnyn oxå!

Hej.
Vad heter han?
Hur länge har du haft honom?

Ser ut som en häst jag hade tidigare så jag hoppas inte att det är den.
För ägarna till den hästen är riktiga djurplågare

den här ponnyn heter fido, han har stått på ridskolan här i ramsele rätts så länge, jag har snart haft han i två år också har hans förra skötare haft han i två år innan så tror inte att det är den :)
för han har det riktigt bra :D

tack så mkt! :D
oohnej, kul har vi, det har vi för de mesta men eftersom tävlingarna börjar så vill jag börja köra igång 'seriöst' :D
men såklart ska vi ha massa bus och skojj med :D

Liknande trådar

• Låst
Hästhantering Jag har två döttrar som tävlar och tränar sina ponnyer i hoppning, vilket kräver en del resande med häst. En av våra ponnyer hatar att...
Svar
9
· Visningar
1 882
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 089
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 791
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar