Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker den har alldeles utmärkt hull, men skulle må bra av lite mer ryggmuskler.
men den är absolut inte för smal hullmässigt!!
Varför han inte har några muskler överhuvudtaget är för att han bara går i skogen 3 dar i veckan sen ett år tillbaka, han va en riktigt fin och välmusklad tävlingshäst innan.
Men jag kan inte rida honom längre så då tappar han mkt av att bara gå så lite, men jag tycker ändå att som ni säger att han ska bygga mer muskler, men för att kunna det så tycker jag att han är för smal...han har ju inget fett att bygga av!
För att bygga fina muskler så behöver dom fett.
Har ingen höanalys för att dom använder hösilage och hö från 8 olika vallar slagna 2 ggr...16 analyser kostar...
Men det är mkt lusern i det som han äter mest.
Han står på fri tillgång på hö/silage och 1 kg havre, 2 kg krafft luserpellets, 1 liter vetekli, betfor och 1 1/2 dl linfrö.
Han är kollad på mask men hade inget så han blev inte avmaskad nu.
Sadeln är specialtillverkad efter hans rygg och den ligger kalas.
Det känns som att han får faktiskt lite för mkt protein, men han har alltid varit svår att hålla hullet på även när han tävlade med..
Som jag skrev förut så rider jag inte han längre, för att jag har flyttat till utlandet utan hästen...Han står hos min mamma som har egna vallar och egen havre(behöver inte köpa).Dom har 55 hästar på gården och jag bråkar med henne varje dag om att ta analys...men att bara få henne att ge honom nått annat än hö/silage och havre har tagit 6 månader...Hade jag bott kvar så hade jag tagit analys och köpt mat själv...som förut!!men nu så är det inte så lätt när man bor så llångt ifrån och inte har nått att säga till om...