c0pyright
Trådstartare
Jag har en 25 år gammal arabvalack som har gått på bete dygnet runt hela sommaren, men trots det är väldigt smal. Man kan skymta revbenen på honom. Just nu går han i en mycket stor beteshage med högt gräs. Är det så att ett högt gräs är mindre näringsrikt än ett kortare? Har tillgång till en hage med kortare gräs (hästar gick i den tills i mitten av sommaren, sedan har den fått växa tills nu). Bör jag kanske flytta över min häst till denna hagen istället?
Jag funderar på stödfodring. Vad är lämpligt att ge, och hur mycket? Han rids för närvarande i skog och mark i varierat tempo runt 5-6 dagar i veckan. Tycker ni att jag ska prova med något kilo lusern eller ska jag försöka få i honom några kilo hö istället? Eller ska jag ge havre? Hur hade ni gjort?
Självklart är han avmaskad och tänderna är kontrollerade.
Är jättetacksam för alla tips och råd!
Jag funderar på stödfodring. Vad är lämpligt att ge, och hur mycket? Han rids för närvarande i skog och mark i varierat tempo runt 5-6 dagar i veckan. Tycker ni att jag ska prova med något kilo lusern eller ska jag försöka få i honom några kilo hö istället? Eller ska jag ge havre? Hur hade ni gjort?
Självklart är han avmaskad och tänderna är kontrollerade.
Är jättetacksam för alla tips och råd!