Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Såg i dag på Granng*rden att de hade börjat sälja ett trepack med saltstenar, inget särskilt med det, förutom att de var smaksatta! En med banan, en med mint och en med honung. Någon som sett dessa tidigare? Någon som testat? Reflektioner?
Precis min tanke, men sen tänkte jag att de kanske kan vara bra för hästar som annars inte gillar saltstenar men som behöver mer salt? Vissa ratar ju maten om man häller i salt. Ett himla problem med högpresterande hästar som svettas mycket.
Skulle kunna vara ett alternativ till min ena häst som absolut vägrar att äta salt. Rör aldrig en slicksten och vägrar äta maten om jag häller i salt. Lägger man in den ett tag och sen tar ut den så borde överkonsumption vara omöjlig.
Min häst äter aldrig salt men hon lever ju fortfarande. Vad finns det för fara när de aldrig äter salt?
Natrium är viktigt för upptaget av glykol och aminosyror, och när de svettats förlorar de ju mkt natrium...
Skulle se till att hästen får i sig salt, kan ju ge löst salt...
Foder & Strö
Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Ekonomi & Juridik Det finns lada men måste byggas stallinredning i den. Det finns ytterligare en lada där man skulle kunna hyra ut ställplatser för typ...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.