smakråd - definitivt ett i-landsproblem...

Sv: smakråd - definitivt ett i-landsproblem...

Jag tycker att det är lite befriande med människor som klär sig som dom själva vill och trivs med (så länge det inte är rent ofräscht). Samtidigt (estet som jag är) tycker jag det är trevligt med människor som klär sig i en stil som verkligen gör det bästa av det man har.

Det du beskriver hamnar definitivt under mitt första exempel. ;)
 
Sv: smakråd - definitivt ett i-landsproblem...

Tighta kläder ok, enbart leggings inte ok.

Eller alltså, okej och okej. Snyggt är väl ett bättre ord.
 
Sv: smakråd - definitivt ett i-landsproblem...

Leggings och linne är kanske inte det snyggaste jag vet på någon.
Men jag bryr mig inte så där jättemycket vad folk har på sig till affären.
Jag märker mest om någon är fantastiskt snyggt stylad. Den personen märker jag och ev tom minns.

Själv jobbar jag långa dagar med häst. Så vardagar glider jag runt i ridbrallor eller jeans modell tåliga. Ska jag in på affärer är jag alltså inte snygg.

Däremot uppskattar jag att få lämna den där sjaviga människan hemma och fixa till mig på helgen!
 
Sv: smakråd - definitivt ett i-landsproblem...

KL

Det händer titt som tätt att jag åker förbi någon affär på väg till eller från gymmet, då iklädd träningstights och ett längre linne. Har inte funderat över att det inte skulle vara ok, om än inte jättesnyggt kanske. Är inte direkt smal och fit.

Gå som du trivs, helt enkelt. :)
 
Sv: smakråd - definitivt ett i-landsproblem...

KL

Det händer titt som tätt att jag åker förbi någon affär på väg till eller från gymmet, då iklädd träningstights och ett längre linne. Har inte funderat över att det inte skulle vara ok, om än inte jättesnyggt kanske. Är inte direkt smal och fit.

Gå som du trivs, helt enkelt. :)

Fast träningskläder tycker jag inte är alls samma sak.
 
Sv: smakråd - definitivt ett i-landsproblem...

Håller med! Träningsbrallor modell tight är inte samma sak som ett par tunna vardagstights med exempelvis spetskant nedtill.

Träningstights är ofta lite stadigare och absolut inte genomskinliga och supertunna så som vardagstights är.

Min mamma har kroppstyp som TS beskriver sej själv. Hon går ofta i tights, men har då ofta typ knälång jeanskjol över och sedan nån vanlig topp/linne. Och då är det snyggt! Men tight hela vägen är inte det inte. Inte många som klär i kroppsstrumpa:) (min högst personliga åsikt)
 
Senast ändrad:
Sv: smakråd - definitivt ett i-landsproblem...

Jag tycker att du ska ha på dig det du trivs i.

För min del får man ha på sig vilka kläder man vill - så länge som man har kläder på sig!
Jag tycker att det är stötande med bara magar, barfota, för korta shorts (utan tights under) och för ur-ringade linnen :yuck: och det gäller både för män och kvinnor ;) om man går in i affärer i synnerhet :wtf:
 
Sv: smakråd - definitivt ett i-landsproblem...

Så länge folk faktiskt har kläder på sig när seden så kräver så tänker jag oftast inte närmare på det. Orka bry sig :)

ICA här hemma tror jag inte bryr sig ett smack, bor ju på landet! Är jag på stan så innebär det till 99% att jag har uniform på mig...
 
Sv: smakråd - definitivt ett i-landsproblem...

Fast hur man själv väljer att se ut och ge för intryck är ju en helt annan sak än att bry sig om hur andra ser ut. Vi kanske skulle fundera på om personen tex behöver hjälp med något. Inte huruvida personen är snyggt eller fult klädd.

Det är så otroligt oviktigt om personen är rakad på benen, under armarna eller på muffen, men helt plötsligt är det viktigt vad folk har på sig?? Skit i om det hänger 8 dm hår under armarna, bara tröjan går över arslet.

När jag var yngre var det jätteviktigt vad folk hade på sig. Det skulle vara svart och det skulle synas vilken musik man lyssnade på. Men det växer man ju liksom ifrån. Det känns ju rätt pubertalt.

Det kan ju också vara så att om man, som jag, är allmänt intresserad av mode och kläder, så tänker man automatiskt på vad andra människor klär sig i. Jag ser med glädje på allt som i mina ögon är vackert, och reagerar på motsatt sätt om jag ser något jag tycker är mindre vackert/opassande.
Eftersom jag är medveten om att även många andra människor har åsikter om andra människors klädsel, så vill jag själv klä mig på bästa möjliga sätt för att undvika så många negativa "omdömen" som möjligt (även om jag aldrig får veta vad människor tänker).

Jag är själv normalviktig men precis på gränsen till övervikt enligt BMI, och har en liten, liten bulle på magen. Och jag skulle aldrig någonsin visa mig klädd i enbart leggings och ett tight linne, eftersom jag då verkligen framhäver mina "sämre" sidor.
Jag tycker därför man bör klä sig efter sin kroppsform om man vill försöka undvika att väcka negativa tankar hos andra. Bryr man sig inte om vad andra tänker, då kan man ju ha på sig vad som helst.
 
Sv: smakråd - definitivt ett i-landsproblem...

Kl
Jag är fascinerad över att så många bryr sig om vad de har på sig när de åker handlar.
Jag har uniform, ridkläder, one piece, pyjamas, uppklädd till tårna, ja helt beroende på vad jag pysslar med i övrigt.
 
Sv: smakråd - definitivt ett i-landsproblem...

Jag bryr mig inte om vad andra tycker, men jag vill ändå inte gå ut och se ut som en slafs.
 
Sv: smakråd - definitivt ett i-landsproblem...

Olika människor tycker ju olika saker är snyggt, så det blir ju hemskt svårt om man ska klä sig så att alla tycker man är snyggt klädd :D
 
Sv: smakråd - definitivt ett i-landsproblem...

Kl
Jag är fascinerad över att så många bryr sig om vad de har på sig när de åker handlar.
Jag har uniform, ridkläder, one piece, pyjamas, uppklädd till tårna, ja helt beroende på vad jag pysslar med i övrigt.

Sådär fungerar jag också. Byter nog aldrig om för att åka till affären. Det enda är väl om jag är ledig och går på lunch-dejt med svärmor eller sådär, då kanske jag hoppar ur hundkläderna och i jeans och tröja i alla fall.
Annars har jag det jag har på mig vid det tillfället; vardagskläder, hundkläder, myskläder etc. Finkläder äger jag inte riktigt några.

Kl.
Angående just tights ser inte jag heller det riktigt som byxor och har själv långa tröjor över, men att du inte skulle kunna ha det pga ditt utseende tycker jag verkligen inte. Kör på bara, i det du känner dig bekväm i. :)
 
Sv: smakråd - definitivt ett i-landsproblem...

Kl
one piece,.

One piece = pyjamas
Foppatofflor = pyjamastofflor

- och pyjamas används icke med fördel utanför hemmets fyra väggar.
Inte ens mina ungar hade fått använda one piece på offentlig plats :D
 
Sv: smakråd - definitivt ett i-landsproblem...

Fast träningskläder tycker jag inte är alls samma sak.

Då ställer jag mig frågan. Vad är tights då?

I min garderob är tightsen av märkena Houdini, Craft och Nike. O så vitt jag vet är det träningsmärken.


TS, förövrigt så ser jag lite ut som ett päron i kroppen. Jag åker lätt iväg till butiken i tights o linne. Dock
föredrar jag linne av längre sort. Mest för att jag har komplex för låren.
 
Sv: smakråd - definitivt ett i-landsproblem...

Som du kanske såg så åker jag även och handlar i riktig pyjamas oxå :-)
Jag är helt bekväm med det :-)
 
Sv: smakråd - definitivt ett i-landsproblem...

Tighsen som diskuteras är väl ett annat ord för strumpbyxor och leggings? Det är iaf så jag har tolkat tråden.
 
Sv: smakråd - definitivt ett i-landsproblem...

Och förfasades :-P
min man skäms nog lite även om han aldrig skulle säga det. Men när folk frågar om vi inte ska skaffa barn brukar han svara, jag har redan tre, min fru, Ruben och Ture, våra hundar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp