Sv: Smakisar

Kl

Gav honom lite majs- och potatispuré igår och han verkade tycka det var gott, men han har inte riktigt försått att man ska svälja också, men det kommer väl.;)
 
Sv: Smakisar

Lite uppdatering. Idag fick han lite puré igen och efter han satt lite i halsen kom han på att man ska ju svälja.:D Sedan gapade han bara efter mer.
 
Sv: Smakisar

Duktig kille...

Man måste äta för att bli stor och stark:D
 
Sv: Smakisar

Jag har haft ett par kriterier för när jag tycker att barnen är redo att smaka annan mat än tutten: de ska kunna sitta upp hyfsat (känns konstigt att skeda i mat i en liggande bebis tycker jag), de ska förstås visa intresse för maten och de ska ha vuxit ifrån den värsta putta-ut-skeden-med-tungan-reflexen. Det har blivit runt sex månader med båda barnen.

Men nu med tvåan orkar jag inte stå och purea lika mycket ;) utan hon får oftast större bitar att suga/gnaga på, eller smaka lite av vår vanliga mat om den inte är saltad.
 
Sv: Smakisar

Båda mina har börjat med smakportioner runt 4 månader.
Första barnet för att han var så stor och behövde så otroligt mycket bröstmjölk för att vara nöjd.
Den andra för att han var så liten och gick upp dåligt fast jag ammade varannan timme dygnet runt.
Första barnet åt allt man gav honom. Bara hemlagat.
Andra barnet fick gröt de första veckorna, efter ca 2 veckor fick han ungefär en halv portion gröt.

Han är nu 16 månader och äter rätt dåligt. Vill bara ha tutte.
Han är fortfarande en liten spinkis.
 
Sv: Smakisar

Hannes sitter i sin stol, vi har "bullat" upp honom och det fungerar bra. Han visar redan tendeser till att vilja sitta, halvligger han i soffan försöker han ta sig upp till sittande och sitter han hos oss så ska sitta rak i ryggen, annars blir han sur.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 880
Senast: G-uldlock
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 659
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 485
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 369
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp