Smågrisar på strövtåg *bilder*

Septicemia

Trådstartare
Igår var mina marsvin ute för att få lufta sig lite och smaka gräs. Det var mycket uppskattat av den, normalt sett, väldigt fega lilla Imma medan Kaos inte var lika glad över äventyret. ;)

Jag är lös!
Photo_21236_443495.jpg

Hmmm, var är maten?
Photo_21236_443497.jpg

Nä, jag tänker minsann inte gå nånstans!
Photo_21236_443496.JPG

Imma har hittat gräs!
Photo_21236_443500.jpg

Det är tryggare här i korgen
Photo_21236_443498.jpg

Man kan faktiskt se ut riktigt bra!
Photo_21236_443499.JPG

Sv: Smågrisar på strövtåg *bilder*

Jag med. Varje vår när gräset blir grönt önskar jag att jag hade en liten gris att släppa ut på grönbete.

Söta!

Ja de är så söta :love: :love:

Saknade med marsvin efter det att vår gamle man dog i höstas så det fick bli ett par nya nu i maj :)

Ååh va fina dina var ! :love:
Mina ska ut på grönbete snart dom med :D

Tack :love: Ja, lite synd att man bor i lägenhet, jag hade gärna byggt en utebur till de så de hade kunnat gå ute och beta lite längre stunder.
Folk här omkring tittar väldigt konstigt på mig och mina grisar, de tycks tro att marsvin är allergiska mot allt annat än burmiljö.

Så söta :love: Jag minns vårt gamla marsvin, vi brukade släppa henne lös i trädgården, då sprang hon alltid upp på den lilla "ängen" vi har bakom huset, hon vaggade runt i det höga gräset och "grymtade" nöjt :D

Visst blir man glad av att se deras glädjefnatt?

Mina har varit ute i princip hela dagen nu och de blir alltid lika öberlyckliga när jag tar fram lådan och bär ner dem för trappan... :D

Ja, jag kommer ju flytta, iofs till norrland men det är möjlighet att bygga utebur där ( pappa nu tycker det är för fult :crazy: )
Så där ska dom få gå ute några timmar per dag, vänjer in dom på gräs nu långsamt och kommer göra där med.
Dom är så söta när dom hoppar rakt upp i luften och benen sprätter och dom bara är så lyckliga :love:

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 711

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka